Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΑΤ



από το περιοδικό «Περίπλους»
τεύχος 76 , σελ. 44, έκδοση του Ναυτικού 
Μουσείου Ελλάδος, ΙΟΥΛ-ΣΕΠ 2011.

 
Στην κλασσική Ελλάδα, πριν 2.500 χρόνια, η Πολιτεία είχε προβλέψει «τους πηρωθέντας εν πολέμω δημοσία τρέφεσθαι».
Από τότε πολλοί αιώνες κύλησαν. Η Ελλάδα πέρασε «δια πυρός και σιδήρου» φτάνοντας, με τραύματα, στα μετεπαναστατικά του 1821 χρόνια. Και τότε νέος αγώνας αρχίζει: πάνω στα ερείπια σιγά-σιγά κτίζεται η νεώτερη Ελλάδα. Ανάμεσα στα άλλα, και πρωτίστως, υπάρχει ανάγκη θεσμοθέτησης των λειτουργιών του κράτους, αλλά και της κινητοποίησης της, όποιας, παραγωγικής δύναμης για τη δημιουργία Εθνικού και ιδιωτικού εισοδήματος. Σοβαρότατο ρόλο στην αναπτυσσόμενη οικονομία είχε η ναυτιλία. Πολλές φορές έχει τονισθεί στον «ΠΕΡΙΠΛΟΥ» η συμβολή της ναυτιλίας στην ιστορική πορεία των Ελλήνων.
Αμέτρητες οι ψυχές που χάθηκαν στα κύματα, είτε ως πληρώματα πολεμικών πλοίων, είτε ως πληρώματα εμπορικών, στερώντας από τις οικογένειές τους (σύζυγο, παιδιά, υπερήλικες γονείς) τα προς το ζην. Αμέτρητα τα σακατεμένα, από τις κακουχίες της μάνας-θάλασσας, κορμιά που άραξαν στη στεριά ανήμπορα να εργασθούν και να σιτισθούν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.
Σχετικά γρήγορα οι Έλληνες συνειδητοποίησαν το μέγεθος του προβλήματος. Έπρεπε να φροντισθούν οι «πηρωθέντες» ναυτικοί.
Οι Σπετσιώτες βάζουν τα θεμέλια του «Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου». Σε μια «κάσα» (έτσι ακόμα και τώρα μερικοί αποκαλούν τα χρηματοκιβώτια), την οποία διαχειρίζοταν η Δημογεροντία, φυλάσσονταν τα χρήματα που προέκυπταν από το 5% των κερδών των πλοίων, τα οποία εκτελούσαν μεταφορές στο εξωτερικό. Από αυτό το 5% άρχισαν να καταβάλλονται βοηθήματα στις οικογένειες των χαμένων, αλλά και στους ανέργους και ανήμπορους ναυτικούς. Βέβαια, για να μην ξεχνιόμαστε, πολλά ακούστηκαν για τη διαχείριση της «κάσας».
Την 22α Απριλίου του 1821 η Εφορία των Σπετσών, ορίζει ότι «Η διανομή των θαλασσίων λειών θέλει γίνεται ως ακολούθως: Το εν τρίτον τούτων θέλει μερίζεται εις τα δια- μαχόμενα πλοία. Το έτερον εν τρίτον εις τους ναύτας και το διαμένον εν τρίτον θέλει αποταμιεύεται εις το Κοινόν Ταμείον». Την απόφαση υιοθέτησαν η Ύδρα και τα Ψαρά.
Υπάρχει διχογνωμία, λόγω έλλειψης στοιχείων, για το αν η απόφαση κυρώθηκε και από τη Συνέλευση της Επιδαύρου, όπως θα έπρεπε. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για τη μακρά και φουρτουνιασμένη πορεία του Ν.Α.Τ.
Ακολούθησε σχετικό ψήφισμα της Συνέλευσης της Τροιζήνας, η οποία θέτει πιο συγκεκριμένο πλαίσιο για την προστασία των ναυτικών. Ακολούθως ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας και ο Βασιλιάς Όθων, με αλλεπάλληλες ρυθμίσεις, φροντίζουν τα της ναυτιλίας και, βέβαια, τα της κοινωνικής προστασίας των ναυτικών. Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι όταν οι σχετικές διατάξεις αναφέρουν τη λέξη «ναυτικός», δεν εννοούν μόνο τους της εμπορικής ναυτιλίας, αλλά και τους άνδρες του πολεμικού ναυτικού.
Το 1836 ο Γραμματέας της Επικράτειας επί των Ναυτικών (υπουργός) Α. Κριεζής κάνει ένα ακόμα βήμα. Εκδίδει Διάταγμα « Περί Αστυνομίας της Εμπορικής Ναυτιλίας», με το οποίο, πέραν των άλλων, προβλέπει την ενίσχυση του «Ταμείου Απομαχικού» με το αντίτιμο για την έκδοση των ναυτικών διπλωμάτων και με τα ποσά που προέκυπταν από διάφορες ναυτιλιακές παραβάσεις. Περαιτέρω προτείνει «Διευθυντήριο» συγκροτούμενο από τους
α) Πλοίαρχο Α’ τάξεως Σαχτούρη,
β) Πλοίαρχο Β’ τάξεως Αποστόλη και
γ) Πλοίαρχο Γ’ τάξεως Μυριαλή και το οποίο
αποκαλεί «Επιτροπή του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου» ως υπεύθυνο για την παραλαβή των χρημάτων και την απόθεσή τους «εις κιβώτιον με τριπλά κλειδία κατά τας λεπτομερείς οδηγίας…» Το «κιβώτιον με τριπλά κλειδία» φυλασσόταν στον Βασιλικό Ναύσταθμο Πόρου. Λίγες ημέρες μετά τον ορισμό της «Επιτροπής» ο Κριεζής με επιστολή του στον Όθωνα προκαλεί την διεύρυνσή της:
«…Διά γραμματέα της Επιτροπής προτείνω τον εις τα γραφεία του Διευθυντηρίου εργαζόμενον σημαιοφόρον Ζωχιό, έχοντα ικανότητα. Ως επιμίσθιον νομίζω καλόν να δίδεται προς αυτόν και ποσόν εκ δρχ. 50...».
Προσωπογραφία Γεράσιμου Ζωχιού, 1872



Με την επιστολή αυτή αρχίζει η μακρόχρονη σχέση του Γεράσιμου Ζωχιού με το Ν.Α.Τ. και το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, του οποίου υπήρξε ο εμπνευστής. Αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς το πρόσωπο του Ζωχιού.
Ο Γεράσιμος Ζωχιός ήλθε στον κόσμο την 31η Αυγούστου 1811 στο ημιορεινό χωριουδάκι Άγιοι Δέκα της Κέρκυρας. Ως μαθητής της Ιονίου Ακαδημίας διδάχθηκε μαθηματικά και φιλολογία από τους φημισμένους στην εποχή τους Καστρινό και Ασώπιο. Το 1828 έφυγε από τη Κέρκυρα και πήγε στην ελεύθερη Ελλάδα. Σύντομα διορίζεται από τον Καποδίστρια ως καθηγητής μαθηματικών στο ορφανοτροφείο της Αίγινας (μετέπειτα φυλακές). Εγγράφεται στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αργότερα, για να συμπληρώσει τη μόρφωσή του, μεταβαίνει στο Παρίσι. Την 10η Απριλίου 1836 κατατάσσεται στο Βασιλικό Ναυτικό και ονομάζεται σημαιοφόρος. Πρέπει να διακρίθηκε αμέσως για τις ικανότητές του, γιατί, όπως γράφω παραπάνω, σε λίγους, από την κατάταξή του, μήνες προτάθηκε ως Γραμματέας της «Επιτροπής του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου» του οποίου αργότερα διετέλεσε Πρόεδρος, θέση την οποία κατείχε, με μικρά διαλείμματα, μέχρι το 1871, αφήνοντας ανεξίτηλο το θετικό στίγμα του μέχρι σήμερα. Αποστρατεύτηκε, με αίτησή του, το 1874 με τον βαθμό του Πλοιάρχου.
Ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο αγοριών (ο ένας ήταν ιατρός και ο άλλος αρχιτέκτονας) και ενός κοριτσιού. Μετά την ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα πολιτεύτηκε στην Κέρκυρα και εξελέγη βουλευτής σε τρεις βουλευτικές περιόδους. Διετέλεσε δε Υπουργός Ναυτικών στις κυβερνήσεις Επαμεινώνδα Δεληγιώργη. Μεταξύ των άλλων συνέγραψε «Οι βιβλίου και νου δεόμενοι καθηγηταί» και «Το μωρόν άλας» (και τα δύο εκδόθηκαν το 1857 στην Αθήνα από το τυπογραφείο του Χ. Νικολαΐδου Φιλαδελφέως). Πέθανε το 1881. Η κόρη του Ναυσικά, μετά τον θάνατό του, υπέβαλλε, χωρίς αποτέλεσμα, αιτήσεις για οικονομική της ενίσχυση, προκειμένου να αντιμετωπίσει την ένδειά της. Δείγμα αυτό της τιμιότητας του πατέρα της.
Η προσωπικότητα του Γεράσιμου Ζωχιού προσδιορίζεται από τη γνώση της ιστορίας και των αρχαίων συγγραφέων, την τιμιότητα, την επιμονή στους στόχους και την αψύτητα, όταν ένοιωθε να προσβάλλονται τα πιστεύω του. Το τελευταίο του χαρακτηριστικό τον οδήγησε πολλάκις σε συγκρούσεις με τους προϊσταμένους του.
Πίνακας με τη μορφή του κοσμεί την αίθουσα του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. και προτομές του έχουν τοποθετηθεί στον πρώτο όροφο του Ν.Α.Τ., στο Γαλαξίδι και στη γενέτειρά του. Επί μια εικοσιπενταετία συσσωρεύονται χρήματα στο ταμείο του υπό σύσταση Ν.Α.Τ. χωρίς, για διάφορους λόγους, να έχουν νομοθετηθεί τα πρέποντα για την έναρξη της κοινωνικής του προσφοράς. Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου το Ν.Α.Τ. πήρε την πρώτη του νομική μορφή το 1861, επί Όθωνα, με τον ΧΛΘ Νόμο, ο οποίος φέρει την υπογραφή της αντιβασίλισσας Αμαλίας, αποτελέσας τον πρώτο ασφαλιστικό οργανισμό της Ελλάδας και τον δεύτερο ναυτικό ασφαλιστικό οργανισμό στον κόσμο μετά τον αντίστοιχο Γαλλικό "CAISSE DES INVALIDES DE LA MARINE", που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1660 επί Λουδοβίκου ΙΔ' .
Από τότε μέχρι τις ημέρες μας, με σωρεία Νομοθετικών παρεμβάσεων, μερικές φορές αστόχων, το Ν.Α.Τ. προσφέρει τις υπηρεσίες του στους Έλληνες Ναυτικούς, όχι μόνο ως φορέας απονομής συντάξεων, κυρίων και επικουρικών, και βοηθημάτων, αλλά και μέσω του «ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ», ο οποίος αποτελεί αυτόνομο Ν.Π.Δ.Δ. και φροντίζει την υγεία των εν ενεργεία και εν συντάξει ναυτικών. Στο ίδιο κτίριο συστεγάζονται τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων των οποίων σκοπός είναι η απονομή εφ’ άπαξ
παροχών.
Πρώτη πράξη του ΝΑΤ.
Απονομή σύνταξης σε χήρα ναυτικού.
1869


Η εγκατάσταση στο σημερινό μεγαλόπρεπο κτίριο, επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως 1 του Πειραιά, έγινε τον Αύγουστο του 1954, σε μέρος του κτιρίου το οποίο αγοράσθηκε από την «Εθνική Τράπεζα» αντί 10.251.548 δραχμών. Προηγουμένως είχε στεγαστεί σε διάφορα κτίρια των Αθηνών, μεταξύ των οποίων και στο Υπουργείο Ναυτικών.
Δυστυχώς η οικονομική κατάσταση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου τις τελευταίες δεκαετίες δεν βαίνει προς το καλύτερο.
Και σε αυτή τη μη καλή πορεία συνετέλεσαν πολλοί παράγοντες, που δεν άπτονται αυτής της σύντομης ιστορικής αναφοράς.
Η διοικητική του αυτοτέλεια καταργείται από 1-1-2013, αφού με πρόσφατη διάταξη εντάσσεται στο Ι.Κ.Α. Με αυτό τον τρόπο τελειώνει η ιστορική του πορεία.
Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω το Ν.Α.Τ. διότι επί τριάντα τρία και μισό χρόνια μου έδωσε την ευκαιρία να προσφέρω, ως υπάλληλος, μαζί με τους συναδέλφους μου ό,τι καλύτερο μπορούσα, αντικρίζοντας τους ακάματους και ταλαιπωρημένους ναυτικούς μας ως στυλοβάτες της Εμπορικής μας Ναυτιλίας, οι οποίοι μαζί με τους εφοπλιστές δημιούργησαν το μεγάλο παγκόσμιο ναυτιλιακό θαύμα.


Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

όλες οι αιτήσεις για εγγραφή στα σχολεία του ΚΕΣΕΝ



Επειδή η ταλαιπωρία είναι μεγάλη στο ΚΕΣΕΝ, εδώ θα βρείτε τις αιτήσεις για όλα τα σχολεία στο ΚΕΣΕΝ, ώστε να κερδίσετε λίγο χρόνο από την αναμονή μπροστά στη γραμματεία.

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

-Α-
ΑΒΑΡΑΡΩ….σπρώχνω.
ΑΒΑΡΙΑ…..ζημιά.
ΑΒΕΡΤΟ….ανοιχτό.
ΑΓΑΝΤΑΡΩ...κρατώ.
ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ…όρμος κατάλληλος για να ρίξει άγκυρα το σκάφος.
ΑΚΡΟΠΡΩΡΟ… η άκρη της πλώρης.
ΑΚΤΑΙΩΡΟΣ…πλοίο , που επιτηρεί τις ακτές.
ΑΝΑΠΟΔΑ… πρόσταγμα για κίνηση προς τα πίσω.
ΑΝΕΜΟΛΟΓΙ… το ακτινωτό διάγραμμα της πυξίδας.
ΑΠΑΓΚΙΟ… σημείο, που δεν το πιάνει ο αέρας.
ΑΠΑΝΕΜΟΣ… μέρος ήσυχο χωρίς αέρα.
ΑΠΙΚΟ…έτοιμος.
ΑΠΟΝΕΡΑ… τα νερά , που αφήνει το σκάφος πίσω του, όταν κινείται.
ΑΠΟΠΛΟΥΣ…η έξοδος πλοίου από το λιμάνι.
ΑΠΟΣΠΕΡΟΣ… δυτικός άνεμος.
ΑΠΟΧΕΣ… στενή λουρίδα του βυθού συνήθως παράλληλη με την παραλία.
ΑΡΑΞΟΒΟΛΙ… μέρος ήσυχο κοντά στη στεριά για να αγκυροβολήσει πλοίο.
ΑΡΙΒΑΡΩ….καταπλέω.
ΑΣΕΝΙΟ… έτοιμο, στη θέση του.
-Β-
ΒΑΡΔΑ…… .παραμέρισε.
ΒΑΡΔΙΟΛΑ…. χώρος σκοπιάς
ΒΕΡΙΝΑ…… στρίψιμο σχοινιών.
ΒΙΝΤΣΙ…… βαρούλκο.
ΒΙΡΑΡΩ…. τραβώ επάνω.
ΒΙΡΑ…… τράβα.
-Γ-
ΓΑΣΑ……… κόμπος.
ΓΑΡΜΠΗΣ… ο νοτιοδυτικός άνεμος.
ΓΟΥΜΕΝΑ… σχοινί δεσίματος.
ΓΡΑΙΓΟΣ… ο βορειοανατολικός άνεμος.
ΓΡΙ-ΓΡΙ… ψαροκάικο με πυροφάνι.
-Δ-
ΔΕΣΤΡΑ… σίδερο στη προκυμαία για να δένουν τα σκάφη.
ΔΙΑΥΛΟΣ… στενό που συνδέει δύο θάλασσες.
-Ε-
ΕΚΤΑΜΑ… η αλυσίδα, που συγκρατεί την άγκυρα και βρίσκεται μέσα στη θάλασσα.
ΕΜΠΑΤΗ…η είσοδος του πλοίου σε λιμάνι.
ΕΝΑΛΙΟΣ…αυτός που ανήκει στη θάλασσα.
ΕΞΑΛΑ…τα μέρη του σκάφους, που είναι πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
ΕΞΑΝΤΑΣ…όργανο που προσδιορίζει το στίγμα.
ΕΠΙΝΕΙΟ…μικρό λιμάνι ή όρμος.
ΕΡΜΑ…βάρος στα αμπάρια για την ευστάθεια του πλοίου.
-Θ-
ΘΑΛΑΜΙ…φωλιά.
-Ι-
ΙΒΙΛΑΙ…. λεπτό σχοινί.
ΙΣΑΛΟΣ… το μέρος του σκάφους, που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την επιφάνεια
της θάλασσας.
-Κ-
ΚΑΒΑΤΖΑΡΩ… παρακάμπτω.
ΚΑΒΟΣ… χοντρό σχοινί πλοίου ή η άκρη μιας στεριάς
ΚΑΛΑΡΩ….. αμολάω, ρίχνω.
ΚΑΡΓΑΡΩ…. σφίγγω.
ΚΟΤΣΑΡΩ…… κρεμώ.
ΚΟΥΒΕΡΤΑ…. κατάστρωμα.
ΚΟΥΜΠΑΣΟ… διαβήτης.
ΚΡΕΝΙ…. γερανός
ΚΡΟΣΑΡΩ…… διασχίζω.
ΚΡΟΥΣΕΤΟ…. λούκι καταστρώματος.
-Λ-
ΛΑΝΤΖΑ…πλοιάριο μεταφοράς ατόμων.
ΛΑΣΚΑ… χαλαρά.
ΛΑΣΚΑΡΩ… χαλαρώνω το τέντωμα σχοινιού
ΛΕΒΑΝΤΕΣ… ο ανατολικός άνεμος.
ΛΟΓΚΑΔΟ… μακρύ.
-Μ-
ΜΑΓΚΑΡΩ…. σταματώ, αποτυγχάνω.
ΜΑΙΝΑ… πρόσταγμα που σημαίνει χαλάρωσε.
ΜΑΙΣΤΡΟΣ… ο βορειοδυτικός άνεμος.
ΜΑΛΑΓΡΑ… φαγητό ,που ρίχνουν οι ψαράδες για να προσελκύουν τα ψάρια.
ΜΑΡΕΑ… παλίρροια.
ΜΑΡΚΟΝΗΣ…. ο ασυρματιστής.
ΜΑΣΚΑ….πλευρά πλώρης.
ΜΑΤΣΑΚΟΝΙ… σφυρί σκουριάς.
ΜΟΛΑ… άφησε, ελευθέρωσε.
ΜΟΥΒΑΡΩ…… μετακινώ.
ΜΠΑΓΚΟΣ…… ύφαλος.
ΜΠΑΡΙΖΑ…. φορτηγίδα.
ΜΠΑΣΤΑΚΑ….τροχαλία.
ΜΠΑΤΑΡΩ…ανατρέπω, ανατρέπομαι.
ΜΠΙΓΑ…… γερανός.
ΜΠΙΝΤΑ……. δέστρα.
ΜΠΟΜΠΑ….. βαρούλκο άγκυρας.
ΜΠΟΝΚΕΡΑΔΙΚΟ… πλοιάριο καυσίμων.
ΜΠΟΣΙΚΟ…..χαλαρό.
ΜΠΟΤΖΙ……ταλάντευση αριστερά-δεξιά.
ΜΠΟΥΚΑ…..στόμιο λιμανιού.
ΜΠΟΥΛΜΕΣ… διαχωριστικό.
ΜΠΟΥΡΙΝΙ… ξαφνική κακοκαιρία.
ΜΥΧΟΣ…το πιο βαθύ σημείο ενός λιμανιού ή κόλπου.
ΜΩΛΟΣ… προέκταση μέσα στην θάλασσα.
-Ν-
ΝΕΤΑΡΩ……..ξεμπερδεύω.
ΝΤΟΚΟΣ…. μέρος που δένουν πολλά πλοία στο λιμάνι.
ΝΤΟΥΚΙΑΡΩ… διπλώνω και τακτοποιώ τα σκοινιά.
-Ξ-
ΞΕΛΙΜΠΑΡΩ… ξεφορτώνω.
ΞΑΝΕΜΙΑ… μέρος που δεν το πιάνει ο αέρας.
ΞΑΡΤΙ… το σχοινί του πλοίου.
ΞΕΜΠΟΤΣΑΡΩ… αφήνω ελεύθερο κάτι που έχει δεθεί στο σκάφος.
ΞΕΝΕΡΙΣΜΑ… όταν βγαίνει η μηχανή του σκάφους έξω απ το νερό κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
-Ο-
ΟΡΜΟΣ… μέρος για αγκυροβόλιο.
ΟΡΤΣΑ… κατεύθυνση του σκάφους κόντρα στον καιρό.
ΟΣΤΡΙΑ… ο νότιος άνεμος.
-Π-
ΠΑΓΚΟΙΟ… βυθός με μικρό βουναλάκια .
ΠΑΛΑΜΑΡΙ… χοντρό σχοινί που δένουμε το σκάφος.
ΠΑΡΑΜΑΛΛΟ… κάθε πετονιά με αγκίστρι, από το παραγάδι.
ΠΛΕΥΡΙΣΜΑ… το πλησίασμα του σκάφους στη προκυμαία.
ΠΛΩΡΗ… το μπροστινό μέρος του πλοίου.
ΠΟΔΙΣΜΑ… η αλλαγή στην πλεύση του πλοίου.
ΠΟΝΤΙΖΩ… ρίχνω την άγκυρα.
ΠΟΥΝΕΝΤΕΣ… ο δυτικός άνεμος.
ΠΡΙΜΑ… ταξίδι με τον καιρό στην πρύμνη.
ΠΡΟΣΑΡΑΞΗ… όταν κολλήσει το πλοίο στο βυθό.
ΠΡΟΣΩ… διαταγή εκκίνησης προς τα εμπρός.
ΠΡΥΜΑΤΣΑ… σχοινιά της πρύμνης.
ΠΡΥΜΝΗ… το πίσω μέρος του σκάφους εκεί όπου βρίσκεται το πηδάλιο.
-Ρ-
ΡΑΔΑ….. αγκυροβόλιο έξω από το λιμάνι.
ΡΕΣΤΙΑ.…. παλινδρόμηση κύματος από την ακτή.
ΡΕΦΟΡΤΣΟ….. δυνάμωμα.
ΡΕΜΕΤΖΟ….. σχοινιά και εξαρτήματα μόνιμου αγκυροβολίου.
ΡΕΜΕΤΖΑΡΩ….. δένω το σκάφος στο ρεμέτζο.
ΡΙΦΙΑ…..σκόπελοι.
ΡΟΝΑΡΗΣ….. συρματόσχοινο.
ΡΟΤΑ.….πορεία.
-Σ-
ΣΑΒΟΥΡΑ….έρμα.
ΣΑΛΑΜΑΣΤΡΑ…μπλεγμένο σχοινί.
ΣΙΡΟΚΟΣ…ο νοτιοανατολικός άνεμος.
ΣΚΑΝΤΑΓΙΟ…όργανο βυθομέτρησης.
ΣΚΑΝΤΖΑΡΩ… αλλάζω.
ΣΚΟΥΛΑΡΩ…. αδειάζω νερά.
ΣΤΑΒΕΝΤΟ… ο απάνεμος άνεμος
ΣΩΦΡΑΝΟ… ο προσήνεμος άνεμος
-Τ-
ΤΣΙΦΑΡΙ….. αντλία.
ΤΡΑΓΑΝΕΣ….. Είναι οι σχετικά ομαλοί βυθοί, που έχουν μόνο άμμο και πέτρες.
ΤΡΑΜΟΥΝΤΑΝΑ…..ο βόρειος άνεμος.
ΤΟΚΑΔΕΣ….. Μοιάζουν με τις τραγάνες αλλά ο βυθός τους είναι σκεπασμένος με μεγάλες πέτρες
-Υ-
ΥΦΑΛΑ… τα τμήματα του σκάφους, που βρίσκονται κάτω απ την επιφάνεια της θάλασσας.
ΥΦΑΛΟΣ… βράχος κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας
-Φ-
ΦΕΡΜΑΡΩ…τεντώνω.
ΦΟΥΝΤΑΓΙΟ… αγκυροβόλιο.
ΦΟΥΝΤΑΡΩ….αγκυροβολώ.
ΦΥΚΙΑΔΕΣ… οι βυθοί με άμμο, που σκεπάζονται από φύκια.
-Ψ-
ΨΑΜΑΘΩΝΑΣ… παραλία με πολύ άμμο.

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

ΔΣΕΝ/ΣΠΜ ΑΣΠ: 1 στα 5 πιστοποιητικά με λάθος ημερομηνίες!



Καθώς η ταλαιπωρία συνεχίζει να τρώει τους συναδέλφους μας με το να περιμένουν από τις 05.00 το πρωί στον Ασπρόπυργο για να κάνουν την εγγραφή τους για τα σωστικά και την αναμονή του ενάμιση με δύο μήνες για την έκδοση του πιστοποιητικού, έχουν να κάνουν και με τα λάθη στις ημερομηνίες, καθώς ένα στα πέντε πιστοποιητικά των σωστικών που εκδίδονται έχει ημερομηνία γέννησης από το μέλλον! Για παράδειγμα αντί για 1984, σου γράφει στο πιστοποιητικό 2084.
Εφόσον δεν λέει να κάνει κάτι το προσωπικό εκεί για να μειωθεί η ταλαιπωρία της αναμονής του κόσμου, ας προσέξει πιο πολύ και να σταματήσει να κάνει τόσο γελοία λάθη.

Η ταλαιπωρία των ναυτικών στα μητρώα και οι κομπίνες με τους πράκτορες.

Μεγάλη είναι η ταλαιπωρία των συναδέλφων μας στα ναυτικά μητρώα, καθώς αναγκάζονται να περιμένουν έξω από τη πόρτα από τις 07.00 το πρωί για να μπούνε στο κτήριο τρέχοντας στις 08.30 που ανοίγει η πόρτα και να προλάβουν να εξυπηρετηθούν μόνο οι πρώτοι 25(!) με χαρτί προτεραιότητας που θα παραλάβουν από το κισσέ.
Να πούμε πως μέχρι πριν λίγο καιρό, η προτεραιότητα γινόταν με λίστα των ναυτικών που συντάσσονταν έξω από τα μητρώα, κάτι που δεν κάνουν πλέον δεκτό οι υπάλληλοι εκεί. (σ.σ. η λίστα συνεχίζετε μέχρι και σήμερα στη σχολή σωστικών του Ασπροπύργου, αναγκάζοντας τους ναυτικούς να περιμένουν από τις 06.00 το πρωί). Οι φωνές και οι τσακωμοί είναι καθημερινοί καθώς αρκετοί αγανακτισμένοι πλέων ναυτικοί βλέπουν να φτάνουν μπροστά στο κισσέ στις 08.30 και να μη μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Δεν είναι όμως το μόνο πρόβλημα των ναυτικών αυτό, καθώς αρκετοί από αυτούς για να μπορέσουν να ξεμπερδεύουν με τις υποθέσεις που έχουν στα μητρώα, πέφτουν θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης από πράκτορες που περιμένουν μέσα και έξω από τα ναυτικά μητρώα οι οποίοι με ένα καλό χρηματικό ποσό θα μπουν από τη «πλάγια» πόρτα των μητρώων και δίνοντας το «χαρτζιλίκι» και στον υπάλληλο θα γίνει η δουλειά του ναυτικού άμεσα.
Όλα αυτά τα προβλήματα είναι κάτι που γινόταν χρόνια τώρα, αλλά τον τελευταίο καιρό σε ακόμα πιο έντονο βαθμό. Που είναι λοιπόν οι αναφορές των ΠΕΠΕΝ, ΠΕΜΕΝ και ΕΕΑΕΝ προς το υπουργείο; Γιατί σιωπούν έτσι εις βάρος των ναυτικών;

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Καρέ-καρέ η βύθιση μεξικάνικου πλοίου Uribe 121


Το πολεμικό πλοίο Uribe 121 αποτελεί πλέον έναν τεχνητό ύφαλο στο υποθαλάσσιο πάρκο Rosarito στο Μεξικό, έπειτα από την προγραμματισμένη βύθισή του στην οποία προέβησαν οι υπεύθυνοι του πάρκου.
Κάμερες GoPro κατέγραψε καρέ-καρέ την βύθισή του, αποτυπώνοντας συγκλονιστικές εικόνες από το εσωτερικό του.

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Ανακοίνωση σχετικά με την αποστολή θυρεών ΕΝ



Για όσους περιμένουν τους θυρεούς, μπορούν να αναζητήσουν την αποστολή τους, στη σελίδα της γενικής ταχυδρομικής.
http://www.taxydromiki.gr/track

ΜΠΟΥΛΑΣ – 3042840010
ΜΕΛΛΟΣ – 3041914514
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – 3042850005
ΜΑΡΓΕΛΗΣ – 3042845013
ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ – 3041929111
ΣΚΑΦΙΔΑΣ – 3041930010
ΠΑΛΑΣΚΑΣ – 3029828001
ΖΕΚΑΣ – 3023195011
ΖΩΣΙΜΑΔΗΣ – 3023193316
ΣΦΗΚΑΣ – 3023190015
ΝΤΟΥΣΙΑΣ – 3023395012
ΤΣΟΛΑΚΗΣ – 3021594030
ΤΡΙΜΠΑΛΗΣ – 3023399516
ΜΑΚΡΙΔΗΣ – 302390016
ΚΟΥΤΡΑΣ – 3023380010
ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ – 3023385013
ΦΑΝΑΚΗΣ – 3041925014
ΨΑΛΙΔΑΚΗΣ – 3021590003
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ – 3047835011

Περιμένουμε τις δικές σας φωτογραφίες με τον θυρεό!