Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Ναυτιλία και COVID-19

 

Όπως όλα δείχνουν , οι ναυτικοί είμαστε από αυτούς που θα τη απειληθούν και θα αναγκαστούν να εμβολιαστούν για να μπορέσουν να εργαστούν και να ταξιδέψουν.

Πια είναι τα πιστεύω σας σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα; Θεωρείτε πως θα υπάρξουν ναυτικοί που θα αποφασίσουν να αφήσουν τα καράβια για να αποφύγουν τον εμβολιασμό; Θα το δεχτείτε απλά και μόνο για να συνεχίσετε να εργάζεστε;

Θα θέλαμε τα σχόλια σας πάνω σε αυτό το φλέγον θέμα.

 


 

 

Στήριξε τον Σύλλογο, γίνε μέλος του.

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Ζητείται Ναυτοσύνη

 

Ναυτοσύνη βαριά λέξη όπως η Ρωμιοσύνη, δυστυχώς όμως εν έτη 2020 για ποια ναυτοσύνη μπορούμε να μιλήσουμε; Αυτή της γραφειοκρατίας και των checklist που πολλές φορές μπορεί να ξεπεράσουν και το Ελληνικό δημόσιο  ή των πληρωμάτων από διάφορες χώρες αμφιλεγόμενων εκπαιδευτικών διαδικασιών και αποκτήσεως διπλωμάτων.

Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας όσο πάει θα αυξάνεται ακόμη περισσότερο και θα πέσει ακόμη μια φορά στις πλάτες των ναυτικών , που πέρα από τις επισκευές έχουν να ετοιμάσουν και τα καράβια για τις επιθεωρήσεις στους εκάστοτε λιμένες . Φυσικά όλα αυτά τηρώντας τις ώρες ξεκούρασης για να είναι άψογο ακόμη ένα χαρτί που υπάρχει πιθανότητα να ελέγξει ο επιθεωρητής που θα μπει στο καράβι αμέσως μετά από ενδεχόμενο standby 18 ωρών ή ακόμη και 3 ημερών. Βέβαια υπάρχουν και τα μελανά σημεία όπου είναι τόση η γραφειοκρατία που αντί να γίνονται σωστά γυμνάσια μαζεύονται όλοι με τις καθαρές τους φόρμες εργασίες για να τραβήξουν φωτογραφίες αποδείξεως γυμνασίου και να υπογράψουν στο τέλος τα σχετικά χαρτιά ,για τους δύσπιστους του γραφείου που προφανώς έχουν μαθητεύσει και έχουν αποφοιτήσει με άριστα από το σχολείο της ναυτικής απάτης, γιατί υπάρχουν και οι άλλοι που κάτσανε σε έδρανα πανεπιστήμιου και μετά σε καρέκλα γραφείου όμως  άμα τους δείξεις βαπόρι μπορούν να σου πουν με βεβαιότητα ότι είναι σκούνα.

Όταν πρόκειται  για κανένα καράβι Ελληνικής ιδιοκτησίας αλλά όχι φυσικά με Ελληνική σημαία αλλά με υψωμένη κάποια από τις γνωστές τιμημένες σημαίες , εντός του οποίου βρίσκονται πέντε- έξι εθνικότητες τότε κάνε τον σταυρό  σου αν βέβαια υπάρχει και κανένας Χριστιανός μέσα . Άνετα θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει αυτό το καράβι παιδική χαρά γιατί εκεί όχι μόνο δεν υπάρχει ναυτοσύνη αλλά ούτε η στοιχειώδης σωστή επικοινωνία όπου η νοηματική χρησιμοποιείται για να αντικαταστήσει  αρκετές φορές την αγγλική γλώσσα. Στην αντίπερα όχθη βέβαια υπάρχουν και οι άνθρωποι του γραφείου οι οποίοι κάποτε είτε ήταν ναυτικοί είτε απλά έβγαλαν κάποιο πανεπιστήμιο και πήραν και αυτοί μια θέση στο τραπέζι για να γευτούν μικρά κομματάκια από την πίτα, την ναυτοσύνη όμως από ότι φαίνεται οι πρώην ναυτικοί την ξεχνάνε στην σκάλα καθώς κατεβαίνουν για τελευταία φορά από το βαπόρι γιατί δεν πηγαίνει μαζί με την πρόθεση αρχί- μπροστά από τον νέο τους τίτλο . Ο άνθρωπος ξεχνάει γρήγορα από πού ξεκίνησε και αντί να προσπαθεί να βοηθήσει αυτούς τους οποίους κάποιο έτρωγε μαζί , απλά σφυρίζει αδιάφορα και απαντάει καλύτερα και από Γάλλος διπλωμάτης όταν χρειαστεί .

Η ναυτοσύνη είναι συνδυασμός πολλών πραγμάτων στις μέρες μας αυτή η τέχνη έχει αρχίσει να χάνεται βουλιάζοντας σαν σε ναυάγιο. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στα καράβια θα πρέπει να μεταλαμπαδεύουν την τέχνη στους νεότερους . Οι άνθρωποι του γραφείου να μην ξεχνάνε ποιοι ήταν όσο ταξίδευαν  και όσοι δεν έχουν πατήσει ποτέ σε βαπόρι καλό θα ήταν να τους στείλουν καμιά εκπαιδευτική εκδρομή τα αφεντικά τους μήπως και καταλάβουν τι σημαίνει λαμαρίνα. Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις ανθρώπων οι οποίοι είτε δεν ξέχασαν την ναυτική τους ταυτότητα είτε δεν ήταν ποτέ ναυτικοί και έχουν περισσότερη ναυτοσύνη από εν ενεργεία ναυτικούς .

 

Χαραλάμπους Π. Βασίλειος
Μηχανικός Γ ΕΝ ,
Msc

 

 

 

Στήριξε τον Σύλλογο Ναυτικών
και Λοιπών Κακοποιών Στοιχείων,
γίνε μέλος του.

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

Συμβουλές για ένα επιτυχημένο βιογραφικό Ναυτικού

Μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρίες να θέλουν να παραμείνουν «παραδοσιακές» προς τους έλληνες ναυτικούς με το περάσεις από το γραφείο για να συμπληρώσεις τη δική τους αίτηση για πρόσληψη, αυτό όμως δεν θα πει πως δεν πρέπει να γράψετε ένα καλό βιογραφικό σημείωμα, καθώς οι περισσότεροι εργοδότες κοιτούν μόνο για λίγα δευτερόλεπτα το κάθε βιογραφικό πριν καταλήξουν στο ναι ή όχι.

1. Η γλώσσα του βιογραφικού.
Καθότι όλες οι ναυτιλιακές αλλά και γενικά παγκοσμίως όλες οι εταιρίες χρησιμοποιούν την αγγλική, θα πρέπει και το βιογραφικό σας να συνταχθεί στα αγγλικά.

2. Κρατήστε το σύντομο.
Συνήθως ένα βιογραφικό δε θα πρέπει να είναι πάνω από δύο σελίδες Α4. Οι εργοδότες, κατά μέσο όρο, ξοδεύουν οχτώ δευτερόλεπτα σε κάθε βιογραφικό και ένας σίγουρος τρόπος να πάτε στην «Όχι» στοίβα, είναι να τους στείλετε όλη την ιστορία της ζωής σας.

3. Ορθογραφικά και συντακτικά λάθη.
Οι εργοδότες κοιτούν για ορθογραφικά και συντακτικά λάθη και αν τα βρουν χάνετε πολλούς πόντους. Οι περισσότερες ναυτιλιακές λαμβάνουν μαζικά βιογραφικά, επομένως το να τους δώσετε αφορμή να απορρίψουν την αίτηση σας εξαιτίας λαθών που θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

4. Η μορφή του βιογραφικού.
Γράψτε τα βασικά σας στοιχεία. Ημερομηνία, τόπος γέννησης, Διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας.
    Θέση Εργασίας – Position: Δηλαδή ο βαθμός σας για τον οποίο κάνετε την αίτηση.
    Τελευταία Θαλάσσια Υπηρεσία – Previous Sea Experience: Οι τελευταίες σας πέντε ναυτολογήσεις είναι αρκετές.
    Σπουδές – Studies: Η χρονολογία που αποφοιτήσατε ΑΕΝ και ΚΕΣΕΝ είναι αρκετές. Αν έχετε και κάποιο άλλο ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ γράφετε και αυτό.
    Πτυχία – Certificates: Τίτλος και αριθμός του κάθε ναυτικού διπλώματος και πιστοποιητικού κατέχετε. (Δίπλωμα, tanker safety, SSO, RO-RO κτλ)
    Ξένες Γλώσσες – Foreign Languages: Τίτλος και επίπεδο γνώσης ξένης γλώσσας
    Γνώσεις Η/Υ – PC Knowledge: Τίτλος πτυχίου γνώσεων Η/Υ
    Military Experience: Βαθμός, Σώμα, ΕΣΣΟ, Μήνας και Έτος κατάταξης και απόλυσης.    

Καλή επιτυχία στις αιτήσεις σας!

 

 

 

Στήριξε τον Σύλλογο Ναυτικών και Λοιπών Κακοποιών Στοιχείων

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ!

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Ο πρώτος κανονισμός στολών εμπορικού ναυτικού του 1858

 Ο πρώτος κανονισμός στολών εμπορικού ναυτικού του 1858

Το νεοσύστατον ελληνικόν κράτος εξέδωσε υπό του Βασιλεύς Όθων στις 14 Οκτωβρίου 1858 το υπ αριθμόν διάταγμα 47 «Περί στολής των πλοιάρχων, υποπλοιάρχων και λογιστών των εν τοις ατμοκίνητοις της εταιρίας υπηρετούντων»

Ουδεμία άλλη κυβέρνηση τις εποχές εκείνες έδινε την πρέπουσα σημασία στον εμπορικό ναυτικό της, επομένως πρέπει να είμεθα υπερήφανοι που η Ελλάς ως πανάρχαια ναυτική δύναμη εξέδωσε και τον πρώτο κανονισμό στολών εμπορικού ναυτικού.


 

Ο ρόμβος της ναυτικής πυξίδος

Η Μ. Βρετανία έρχεται 60 χρόνια αργότερα, μόλις το 1918 για να καθιερώσει επίσημη στολή για τους διπλωματούχους αξιωματικούς του «Merchant Marine» η οποία βασίζεται στο Royal Navy και είχε ως έμβλημα ρόμβο από το ημιρρόμβιον του ανεμολογίου της ναυτικής πυξίδος. Ενώ ο Βασιλεύς της Μ. Βρετανίας το ίδιο έτος, για την προσφορά της εμπορικής ναυτιλίας στις απώλειες που είχε κατά τον πόλεμο, τους απένειμε την ονομασία «MERCHANT NAVY» τα παραπάνω συντάχθηκαν στο «Merchant Navy Uniform Act, 1918»


Ο δεύτερος κανονισμός στολών εμπορικού ναυτικού του 1936

Από το 1858, φτάνουμε 78 χρόνια αργότερα με τον Α.Ν 123/1936 που στο επίμαχο άρθρον το Νο. 8, μεταξύ άλλων γράφονται οι λέξεις που άπτονται του ενδιαφέροντος μας: « ….‘Εμπορικά Πλοία και Λέμβους και τας Στολάς του Προσωπικού αυτών…… αρμοδία είναι η Διεύθυνση Εμπορικής Ναυτιλίας είτε το Γ.Ε.Ν. ». Όμως δεν γράφεται καμία περαιτέρω λεπτομέρεια σχετικώς με το τι είδους στολές θα ήσαν αυτές.

Η μόνη εμφάνιση της στολής έρχεται στις 15-05-1937 στο περιοδικό «Ναυτικά Χρονικά» Νο.154

 




 


162 έτη από το 1858 και 83 έτη από το 1937 ως το 2020, το εμπορικό μας ναυτικό, παραμένει χωρίς κάποιο σύγχρονο κανονισμό στολής ενώ απαξιώνεται όλο και περισσότερο σήμερα η έννοια της στολής και περιφρονούνται οι όσοι ζητούν κανονισμό αυτής.

Πηγή: Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Ιστορίας

 

Στήριξε τη προσπάθεια του συλλόγου, γίνε μέλος του!

 

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

Λίγα λόγια για τον σύλλογο

 

Ο σύλλογος δημιουργήθηκε όταν ακόμα ήμουν τελειόφοιτος στην ΑΕΝ Μακεδονίας. Πάνω σε μια κουβέντα της παρέας άκουσα τη φράση «ναυτικοί και κακοποιά στοιχεία» και έτσι βαφτίστηκε η ιδέα μου.. Έτσι απλά, χωρίς να το πολυσκεφτώ, και αυτή ήταν η αρχή!

Το 2009 δημιούργησα στο Facebook μια ομάδα με αυτό το όνομα καθαρά για χιουμοριστικούς λόγους. Έπειτα, το 2011 μετά από διάφορες αλλαγές του Facebook και εφόσον η ομάδα διεγράφη, δημιούργησα την σελίδα που υπάρχει έως και σήμερα. Η σελίδα γινόταν όλο και πιο γνωστή... ο σκοπός όμως παρέμεινε ο ίδιος!

Το 2015 συναντήθηκα στο ΚΕΣΕΝ με παλιούς μου συμμαθητές και φίλους και κάπου εκεί, η ατομική αυτή προσπάθεια έγινε ομαδική!

Αυτή η ομάδα δημιούργησε και τον ιστότοπο (blogspot) με σκοπό να προβάλλονται τα προβλήματα του ΚΕΣΕΝ άλλα και ότι άλλο αφορά τη ναυτιλία, αποκτώντας έτσι και ενημερωτικό περιεχόμενο.

Το 2020 έφερε και τον λογαριασμό στο instagram όπου καθημερινά, μέσω μηνυμάτων, προσπαθούμε να σας απαντάμε σε κάθε ναυτική σας απορία ή και προβληματισμό.

Και σήμερα μας έφερε ένα καταστατικό – ταυτότητα μέλους για όλους εσάς που θέλουν να μας βοηθήσουν, που θέλουν όλη αυτή τη προσπάθεια να συνεχιστεί και να πάει ακόμα πιο ψηλά. Δεν απαιτούμε από κανέναν να προσφέρει αν δεν το θέλει, θα ήταν χαρά μας όμως να δούμε όλους εσάς να γίνεται ένα με εμάς.

Να ξέρετε πως αυτός ο σύλλογος, δεν είναι μόνο «εγώ», αλλά είναι και όλοι οι ναυτικοί που με τις φωτογραφίες σας, τα άρθρα σας, τις ιδέες σας και τους προβληματισμούς σας, τον έχετε κάνει αυτό που είναι σήμερα!

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας σχετικά με τον κανονισμό στολής ΕΝ και Θυρεού ΕΝ

Έγγραφη επιστολή εστάλη στον ΥΝΑΝΠ Κύριο Γιάννη Πλακιωτάκη και όλους τους αρμόδιους σχετικά με τον κανονισμό στολής και θυρεού εμπορικού ναυτικού.