Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

83% αποτυχία η ευστάθεια στο ΚΕΣΕΝ



 

Το 83% αποτυχία έφτασε το μάθημα της ευστάθειας και στην εμβόλιμη εξεταστική στο ΚΕΣΕΝ.
Μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει ένα τέτοιο αποτέλεσμα που αφήνει άνεργους και χωρίς πτυχίο αρκετούς συναδέλφους μας.
Πέρα από την Κα.Σιμώνη με τα άθλια θέματα που τόλμησε να βάλει για άλλη μια φορά σε εξεταστική, (σημειώνουμε «βοδινό κρέας ανακρέμασμένο σε τσιγκέλια μέσα σε κοντέινερ!») αφήνοντας το περιθώριο να επιτύχουν μόνο δέκα συνάδελφοί μας.
Μερίδιο ευθύνης φέρνει και η διοίκηση καθώς άφησε περιθώριο για εγγραφή στην εμβόλιμη εξεταστική μόνο στις 11 Νοεμβρίου, δηλαδή μία μέρα πριν την έναρξη της, ακυρώνοντας την ήδη εγγραφή που είχαν κάνει οι περισσότεροι των σπουδαστών καθώς δεν είχαν βγει τα αποτελέσματα της προηγούμενης εξεταστικής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα από τους σαράντα εννιά σπουδαστές που είχαν το δικαίωμα να δώσουν στην εμβόλιμη εξεταστική να προλάβουν να κάνουν ξανά αίτηση μόνο οι είκοσι δύο!
Αγαπητοί συνάδελφοι, η λύση είναι μία, άμεση καταγγελία για τα απαράδεκτα ποσοστά αποτυχίας και της Κα.Σιμώνη για τα ξεφτιλισμένα θέματα που μόνο σκοπό είχαν, την οικονομική και εργασιακή καθυστέρηση των συναδέλφων μας.

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

Έπαρση γιγαντιαίας Ελληνικής σημαίας στο λιμάνι της Χίου


Έπαρση της γιγαντιαίας Ελληνικής σημαίας στο λιμάνι της Χίου ανήμερα της Εθνικής εορτής των 103ων Ελευθέριων της Χίου από τον Οθωμανικό ζυγό στις 11/11/1912.
Η γαλανόλευκη είναι δωρεά της Ιεράς Μητρόπολης Χίου και έχει συνολική επιφάνεια 150 τετραγωνικών μέτρων. Υψώθηκε για 2η συνεχή χρονιά στο νότιο λιμενοβραχίονα της Χίου.


 

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Η πρώτη γυναίκα καπετάνιος κρουαζιερόπλοιου της Celebrity Cruises

Η Celebrity Cruises, μέρος της Royal Caribbean International, έχει επιλέξει την Kate McCue μια κάτοικο του Σαν Φρανσίσκο να είναι η πρώτη αμερικανίδα που θα αναλάβει τα ηνία ενός κρουαζιερόπλοιου μέγα-τόνων.
Θα διοικήσει το Celebrity Summit -ένα χωρητικότητας 91.000 τόνων, 295 μέτρων πλοίο του στόλου της Celebrity Cruises, που πλέει ανάμεσα στις ανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες και Βερμούδες.
Σαν καπετάνιος, θα είναι υπεύθυνη για την ασφαλή πλοήγηση του πλοίου και την εν πλω εμπειρία των 2.158 επισκεπτών και των 952 μελών του πληρώματος.
Η απόφοιτος της Ναυτικής Ακαδημίας του Πανεπιστημίου της California, καπετάνιος McCue έχει αναλάβει πλήθος ρόλων στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ξεκινώντας ως δόκιμος και αξιωματικός καταστρώματος, και στη συνέχεια, εργάστηκε σε μια σειρά από θέσεις με πιο πρόσφατο το ρόλο της ως κύρια ναυτικός με την Royal Caribbean International .
“Το να γίνω η πρώτη γυναίκα Αμερικανίδα καπετάνιος κρουαζιερόπλοιου ήταν στόχος μου για όσο χρονικό διάστημα μπορώ να θυμηθώ”, δήλωσε η McCue.
“Η τιμή γίνεται μεγαλύτερη με το να είμαι η πρώτη σε μια εταιρεία όπως η Celebrity Cruises. Ο τομέας της κρουαζιέρας είναι συνεχώς εξελισσόμενος, από τα πλοία και τα δρομολόγια, μέχρι τις προσδοκίες των πελατών μας για εμπειρίες διακοπών. Η Celebrity έχει μια πετυχημένη ιστορία σε κάθε ένα από αυτά και είμαι ενθουσιασμένη που είμαι μέρος της. Ανυπομονώ να συνεργαστώ με μια καταπληκτική ομάδα και την εξαιρετική ηγεσία που ζωντανεύει κάθε μέρα το όραμα της Celebrity Cruises”.
Η McCue θα ξεκινήσει το νέο της ρόλο στο Celebrity Summit, τον Αύγουστο του 2015.

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

Η νέα γενιά ναυτικών των 2.000€



Ίσως να φαίνεται αστείο σε μερικούς, αλλά ήδη έχει δρομολογηθεί το σχέδιο των εταιριών και εκτελείτε με γοργούς ρυθμούς. Πως όμως φτάσαμε από τους μισθούς του 2010 όπου ο Ανθυποπλοίαρχος τότε έπαιρνε από 4.500€ στα Φ/Γ και έφτανε και τα 6.000€ στα ΥΓ/ΡΟ;
Τη κρίση που χτύπησε τη διεθνή αγορά αλλά και κυρίως τη χώρα μας, κατάφεραν να εκμεταλλευτούν οι εφοπλιστές δημιουργώντας μία «κρίση» και στα καράβια, στην αρχή κρατώντας στάσιμους τους μισθούς και στη συνέχεια αρχίζοντας τις περικοπές.
Φτάνοντας σήμερα ο ανθυποπλοίαρχος να παίρνει από 3.000€ στα Φ/Γ και να φτάνει τα 5.000€ (στη καλύτερη) στα ΥΓ/ΡΟ και μη ξεχνάμε την ακτοπλοΐα που πέρα από βαβούρα που υπάρχει ότι δεν πληρώνουν στην ώρα τους, ακούγονται μισθοί των 2.600€.
Το σχέδιο όμως τον εφοπλιστών για μία νέα γενιά ναυτικών με μισθούς πίνας δεν σταματάει εδώ. Ένας καινούριος Ανθυποπλοίαρχος σήμερα στις περισσότερες εταιρίες δεν ξεκινάει με ένα μέσο μισθό 4.500€, αλλά με 2.500€! Καθώς πολλές εταιρίες βρήκαν πάτημα στις λέξεις «junior» ή «3rd officer» κρατώντας τους νέους αξιωματικούς σε αυτούς τους εξευτελιστικούς μισθούς για τους 12 πρώτους μήνες υπηρεσίας.
Σκεφτείτε μόνο πως πριν 10 χρόνια, ο δευτεροετής δόκιμος έπαιρνε κατά μέσο όρο 1.700 με 2.000€ ενώ σήμερα παίρνει 800€ μόνο! Αυτά τα παιδιά λοιπόν αποφοιτώντας από τη σχολή και βλέποντας τη κατάσταση και τους μισθούς που έχουν δημιουργηθεί στη στεριά θα πουν ευχαριστώ όταν δούνε πως με τη πρώτη τους σύμβαση θα έχουν 2.000€ καθαρά στη τσέπη. Και έτσι τελείως αναίμακτα οι εφοπλιστές έχουν δημιουργήσει μία νέα γενιά ναυτικών με τα μισά λεφτά από ότι σήμερα χωρίς καμία αντίδραση από τους νεοεισερχόμενους ναυτικούς στο επάγγελμα, καθώς οι μισθοί που προαναφέραμε για το 2010 θα είναι κάτι που δεν έχουν βιώσει και δεν θα φανταστούν και ποτέ τους.
Το ερώτημα δικά σας.


Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Έλλειψη καθηγητών στην ΑΕΝ Κρήτης

«Μέσα Νοέμβρη, ένας μήνας μετά την έναρξη του εκπαιδευτικού εξαμήνου και ακόμα να συμπληρωθούν οι οργανικές θέσεις των καθηγητών στην ΑΕΝ Κρήτης. Συγκεκριμένα, εκπαιδευτικά κενά παρουσιάζονται στο μάθημα των Αγγλικών τόσο στους Πλοιάρχους όσο και στους Μηχανικούς, όπως και για το μάθημα των Εφαρμογών στα Ναυτικά Μαθήματα.
Αυτή η έλλειψη έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής του εκπαιδευτικού εξαμήνου καθότι προκαλεί λειτουργικό πρόβλημα στους σπουδαστές όλων των ετών. Συγκεκριμένα, για το Αʼ εξάμηνο, θα είναι ανήκουστο για πρωτοετείς (πρωτόμπαρκους) σπουδαστές να πάνε στο καράβι για το Αʼ εκπαιδευτικό τους ταξίδι και να μην έχουν αφιερώσει τις απαραίτητες ώρες για την εκπαίδευση και αξιολόγηση τους στην κατασκευή κόμπων και ακόμα περισσότερο στην εκμάθηση Ναυτικών αγγλικών όρων. Το τελευταίο φαντάζει ακόμα πιο δραματικό αν αναλογιστεί κανείς ότι η πλειονότητα των καραβιών σήμερα, ακόμα και αυτά που ανήκουν σε έλληνες πλοιοκτήτες, αποτελούνται από πλήρωμα τουλάχιστον δύο εθνικοτήτων, με επίσημη γλώσσα στο καράβι κατʼ επέκταση τα Αγγλικά.
Τέλος, όσον αφορά τα Βʼ και Εʼ εξάμηνα αυτά θα αναγκαστούν να αυξήσουν, προκειμένου να αναπληρώσουν, το ήδη απαιτητικό πρόγραμμα τους, ή εναλλακτικά να μεταφέρουν αυτά τα μαθήματα στα Γʼ και ΣΤʼ εξάμηνα αντίστοιχα. Αυτό όμως θα έχει ως αποτέλεσμα την συνολική αύξηση του αριθμού των μαθημάτων και κατʼ επέκταση και της ύλης στην οποία θα πρέπει αυτοί να ανταπεξέλθουν.
Το Δ.Σ. του Σπουδαστικού Συλλόγου και ο υπογράφων, με το διττό του ρόλο ως σπουδαστή και μέλος του Δ.Σ., ζητούμε από τους ιθύνοντες, όπου και αν αυτοί βρίσκονται, να συνδράμουν στην συντομότερη επίλυση αυτού του προβλήματος προς το συμφέρον των σπουδαστών. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την βοήθεια σας».

Φώτιος – Ιωάννης Τσιρούκης είναι τελειόφοιτος σπουδαστής στην Α.Ε.Ν. Κρήτης και μέλος του ΔΣ του συλλόγου σπουδαστών Κρήτης

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

ΟΡΓΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΚΑΤΑ ΣΙΜΩΝΗΣ ΚΑΙ ΚΕΣΕΝ

Την οργή των σπουδαστών του ΚΕΣΕΝ/Π έχει η προκαλέσει η καθηγήτρια του μαθήματος της ευστάθειας Κα.Σιμώνη, λόγο των υπερβολικά δύσκολων θεμάτων που έβαλε κατά την εξεταστική περίοδο και κατά την εμβόλιμη περίοδο αμέσως μετά.
Με αποτέλεσμα να χάσουν το δίπλωμα του Υποπλοιάρχου αρκετοί συνάδελφοι μας.
Οργή επίσης προκαλεί η συμπεριφορά της Κα.Σιμώνη, καθώς στις 11-11-2015 όταν οι σπουδαστές που περίμεναν την εγγραφή τους για την εμβόλιμη εξεταστική η ίδια πέρασε ανάμεσα τους γελώντας και φωνάζοντας «49 από εσάς θα σας έχω και την Παρασκευή».
Όσοι συνάδελφοι μας λοιπόν απέτυχαν και στην εμβόλιμη εξεταστική τώρα, θα αναγκαστούν να μείνουν τουλάχιστον άλλους 3 μήνες χωρίς δουλειά για να περιμένουν την επόμενη εμβόλιμη εξεταστική περίοδο η οποία είναι στις 28/29-01-2016.

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΕΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ



 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΕΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ονομάζομαι Μπακαλάκου Κων/να, είμαι ιατρός Παθολόγος και τα τελευταία χρόνια παράλληλα με την κλινική ιατρική, διδάσκω σε δημόσιες σχολές και ιδρύματα.
Από το Φεβρουάριο του 2014 –κατόπιν παραιτήσεως του προκατόχου μου- έως σήμερα, διδάσκω ως ωρομίσθια καθηγήτρια στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων, μία θέση για την οποία φέτος έπρεπε να κάνω ένσταση για να επαναπροσληφθώ, καθώς η επιτροπή τοποθέτησε στην πρώτη θέση έναν συνάδερφο χωρίς εκπαιδευτική εμπειρία και με πολύ μικρότερη επαγγελματική προϋπηρεσία (και τυπική αλλά και ουσιαστική) από τη δική μου.
Σας απασχολώ για να σας καταγείλω δύο καταστάσεις:
1. Τον μη συμβατό με

ü τον κανονισμό της σχολής,
ü την εκπαίδευση,
ü τις ανθρώπινες δυνατότητες αλλά και
ü αδύνατο να εξηγηθεί, τουλάχιστον με τη δική μου λογική, προγραμματισμό του ειδικού σχολείου στο οποίο καλούμε να διδάξω. Ενδεχόμενως κάποιος έλεγχος να οδηγούσε στη λύση του μυστηρίου.

2. Την επαναλαμβανόμενη μεροληψία εις βάρος μου από τον Διευθυντή Σπουδών.

Επίσης θα ήθελα να σας καταγγείλω τον ιδιόμορφο εκφοβισμό τον οποίο δέχομαι (τρομοκρατία μπορώ να πω) από τη στιγμή που δικαιώθηκα και μετά τόσο από τον ίδιο τον Διευθυντή όσο και από δύο συγκεκριμένους ωρομίσθιους καθηγητές, οι οποίοι προσπαθούν να με εξαναγκάσουν σε παραίτηση. Υπάρχει και ενυπόγραφη επιστολή της Ένωσης Πλοιάρχων προς τον Υπουργό με ψευδής και επικίνδυνες αναφορές για το άτομο μου, επιστολή η οποία εστάλη πριν καν να ενημερωθώ για το διορισμό μου και η οποία είναι ακόμη αναρτημένη στο internet παρόλο που ο πρόεδρος με διαβεβαίωσε ότι θα τακτοποιηθεί το ζήτημα, μετά από την απάντηση που έστειλα στον Υπουργό και την τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον ίδιο. Η επιστολή υπάρχει ακόμη αναρτημένη και στο site της Ένωσης και ανά περιόδους δέχομαι λεκτικές επιθέσεις. 
Εκ τω προτέρων να σας πω ότι άλλα ορίζει ο κανονισμός της σχολής, άλλα η Διοίκηση, αλλά υπογράφει ο Διευθυντής σχολής στο πρόγραμμα και άλλα μας προστάζει –προφορικά- ο ίδιος να πράξουμε.
Αρχίζοντας από τον προγραμματισμό του σχολείου να σας ενημερώσω ότι τα προβλήματα τα είχα επισημάνει ήδη από την προηγούμενη σχολική χρονιά και κυρίως αφορούσαν την -με υπαιτιότητα του Διευθυντή Σπουδών- μη πραγματοποίηση όλων των προγραμματισμένων από την αρχή της σχολικής χρονιάς σχολείων της Ιατρικής Μέριμνας. Η κατάσταση αυτή δημιουργούσε έντονα προβλήματα, τα οποία παρέμειναν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς καθώς ο Διευθυντής αρνήθηκε πεισματικά και χωρίς κάποια λογική εξήγηση την τροποποίηση του προγράμματος.
Η δικαιολογία ότι έχουν ενημερωθεί οι εταιρίες και δεν μπορούν να αλλάξουν οι ημερομηνίες καταρρίφθηκε καθώς τόσο πέρυσι όσο και φέτος υπήρξανε ημερομηνίες εκτός προγράμματος κυρίως για τις εξετάσεις αλλά και για σχολεία. Οι πλοίαρχοι που ενδιαφερόντουσαν για τις εξετάσεις ενημερώθηκαν τελευταία στιγμή για τις αλλαγές και πάραυτα οι εξετάσεις διεξήχθηκαν ομαλώς χωρίς καμία διαμαρτυρία.
Φέτος τα προβλήματα φαίνεται ότι θα ενταθούν καθώς ο Διευθυντής αποφάσισε ότι ένα σχολείο 25 ωρών θα πρέπει να ξεκινάει την Πέμπτη, να διακόπτεται από το Σαββατοκύριακο, να συνεχίζει την Δευτέρα και την Τρίτη να δίνουμε εξετάσεις 19:30-20:30 (υπογεγραμμένο πρόγραμμα εξετάσεων), παρόλο που:
 η σχολή λειτουργεί μέχρι της 20:00, και
 οι συγκεκριμένοι σπουδαστές που παρακολουθούν το σχολείο είναι από της 08:00 το πρωί στη σχολή και καλούνται να παρακολουθήσουν το μάθημα μέχρι της 19:30 και μετά να εξεταστούν για μία ώρα!

Σύμφωνα με την ταπεινή μου γνώμη το σχολείο με αυτό το ωράριο είναι μη παραγωγικό και μη λειτουργικό. Οι σπουδαστές την τελευταία κυρίως ώρα δεν μπορούν να αφομοιώσουν σχεδόν τίποτα από όσα διδάσκονται, ενώ παράλληλα επειδή το εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι εντελώς ΑΔΕΙΟ εκείνη την ώρα θεωρούν ότι υπόκεινται σε κάποιου είδους τιμωρία.
Να σας ενημερώσω ότι το σχολείο είναι απογευματινό και τα απογεύματα οι αίθουσες είναι άδειες καθώς είναι λίγα τα σχολεία που πραγματοποιούνται, επομένως θα μπορούσαμε να τροποποιήσουμε το πρόγραμμα, είτε χρησιμοποιώντας μία από τις πολλές εναλλακτικές που έχω προτείνει, είτε να προταθεί από το Διευθυντή κάτι πιο παιδαγωγικό.
Μία πρόταση, η οποία βρίσκεται στο γραφείο του Υπουργού, της Ένωσης Πλοιάρχων και του Διευθυντή είναι το σχολείο να είναι 5μερο από Δευτέρα έως Παρασκευή από 5 ώρες κάθε μέρα.
Μία άλλη πρόταση ακόμη πιο σύννομη με τον κανονισμό είναι το σχολείο να είναι 8ημερών από 3 ώρες την ημέρα (σύμφωνα με το κανονισμό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 3 ώρες ο ίδιος ένας καθηγητής στους ίδιους σπουδαστές) και μετά να πραγματοποιούνται οι εξετάσεις.
Υπάρχουν σαφώς και πολλές άλλες εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες μπορούν να κάνουν το σχολείο πιο αποδοτικό, όμως για αδιευκρίνιστους λόγους δεν υπάρχει η διάθεση ούτε καν για συζήτηση γύρω από το πρόγραμμα.
Ακόμη δε πιο παράλογη είναι ημέρα των εξετάσεων. Σύμφωνα με το πρόγραμμα των εξετάσεων, η επανεξέταση (εξετάζονται οι πλοίαρχοι που ανανεώνουν το πιστοποιητικό κάθε 5 χρόνια) γίνεται 13:15 – 14:15, όμως σύμφωνα με εντολή του Διευθυντή η επανεξέταση είναι 14:15-15:15 (αυτή είναι η ώρα που γνωρίζουν επίσημα οι εξεταζόμενοι ότι πρέπει να έρχονται στη σχολή για να εξεταστούν). Στο πρόγραμμα των καθηγητών αναγράφεται 13:15 ώρα έναρξης και στα επίσημα έντυπα που δίνονται στους εξεταζόμενους η ώρα έναρξης είναι 14:15. Την ίδια ώρα όμως (14:15) εγώ πρέπει να διδάσκω σε άλλη αίθουσα τα άτομα τα οποία θα δώσουν εξετάσεις 19:30-20:30. Ταυτόχρονα λοιπόν πρέπει να βγάζω θέματα, να μοιράζω τα έντυπα στα οποία θα πραγματοποιούνται οι εξετάσεις, να δίνω διευκρινίσεις, να λύνω απορίες και να παραδίδω μάθημα.
Πολλές φορές επίσης ταυτόχρονα κάνουν μάθημα σε άλλη αίθουσα και οι επιτηρητές που βρίσκονται στο πρόγραμμα (???). Αποζημιώνονται βεβαίως, κάποοι μάλιστα διπλά.
Αφού τελειώσει η παράδοση μετά πρέπει να πραγματοποιηθούν εξετάσεις τις περισσότερες φορές χωρίς επιτηρητή (στο πρόγραμμα βέβαια υπάρχει και αποζημιώνετε) καθώς εκείνη την ώρα δεν υπάρχει κάποιος καθηγητής στη σχολή. Στο πρόγραμμα της σχολής σχεδόν καθημερινά έχει απογευματινά σχολεία τα οποία υποτίθεται ότι τελειώνουν στις 19:30 ή 20:30, αλλά με εντολή Διευθυντή στο ΚΕΣΕΝ δεν υπάρχει κανένας καθηγητής -εκτός βέβαια από εμένα- μετά της 18:30.
Σύμφωνα δε με τον κανονισμό της σχολής οι ώρες διδασκαλίας των καθηγητών πρέπει να κατανέμονται κατά το δυνατό σε ίσα μέρη από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή. Το δικό μου πρόγραμμα δεν έχει καμία σχέση με όσα λέει ο κανονισμός. Εγώ δουλεύω Πέμπτη -Παρασκευή -Δευτέρα -Τρίτη ανά εβδομάδα ή όπως αυτόν το μήνα 1 φορά το μήνα.
Επίσης και φέτος θα υπάρξουν σχολεία τα οποία είναι προγραμματισμένα και δεν θα πραγματοποιηθούν, είτε γιατί συμπίπτουν με τις εξετάσεις των σπουδαστών, είτε γιατί αρχίζουν πριν να αρχίσει ο κύκλος σπουδών των σπουδαστών.
Ένα άλλο θέμα που ήθελα να σας καταγγείλω είναι ο αποκλεισμός μου από μαθήματα της ειδικότητας μου. Ιατρικά μαθήματα (ADVANCED CHEMICAL TANKER SAFETY: κίνδυνοι υγείας - παροχή πρώτων βοηθειών, ασφάλεια και προστασία προσωπικού, Διαδικασίες παροχής πρώτων βοηθειών με βάση τον ιατρικό οδηγό πρώτων βοηθειών για χρήση σε ατυχήματα με επικίνδυνα φορτία ADVANCED LIQUEFIED GAS TANKER SAFETY: κίνδυνοι υγείας - παροχή πρώτων βοηθειών, ασφάλεια και προστασία προσωπικού, ADVANCED OIL TANKER SAFETY: κίνδυνοι υγείας - παροχή πρώτων βοηθειών, ασφάλεια και προστασία προσωπικού, BASIC TANKER - CHEMICAL & LIQUEFIED SAFETY Κίνδυνοι υγείας από επαφή στο δέρμα, εισπνοή, κατάποση, Ύλη Πλοιάρχων Β΄ Τάξης: αξιολόγησης κινδύνου, η οποία συμπεριλαμβάνει την προστασία της ανθρώπινης ζωής και υγείας, Τραυματισμοί, ιατρική βοήθεια, ασθένεια, επικοινωνία, Ατυχήματα και επείγοντα ιατρικά περιστατικά (αντιμετώπιση & υγιεινή) κ.τ.λ., παραδίδονται από ναυτικούς.
Αναφορικά δε, με τον εκφοβισμό που σας προανήγγειλα αφορά σε τρία -προς το παρόν- περιστατικά, τα οποία τα έχω καταγγείλει και στο Διευθυντή και στο Διοικητή.
Δύο εξ αυτών αφορούν τον κύριο Τριπολιτσιώτη (ωρομίσθιος καθηγητής, χωρίς διδακτική εμπειρία όταν προσελήφθη) και έχουν γίνει μέσα σε γεμάτες αίθουσες διδασκαλίας: την πρώτη φορά με αφορμή την άρνηση μου να παρανομήσω και να επιτρέψω να δώσουν εξετάσεις 15 άτομα που δεν είχαν το δικαίωμα εκείνη τη μέρα και τη δεύτερη φορά γιατί απαγόρευε σε εξεταζόμενους να εισέλθουν στην αίθουσα παρά το γεγονός ότι δικαιούνταν να δώσουν εξετάσεις. Και τις δύο περιπτώσεις ο εν λόγω κύριος ήταν επιτηρητής και παραφέρθηκε μπροστά στους σπουδαστές.
Το τρίτο περιστατικό αφορά στην κυρία Γιάννενα (χωρίς προϋπηρεσία όταν προσελήφθη), η οποία σε μέρα εξετάσεων, με άδειο όλο το εκπαιδευτικό ίδρυμα, είχε κάνει κατάληψη σε αίθουσα που είχε οριστεί για τη διεξαγωγή των εξετάσεων της Ιατρικής Μέριμνας, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της έναρξης των εξετάσεων.
Και οι δύο προαναφερθέντες δηλώνουν ότι ο Διευθυντής ήταν ενήμερος από πριν για τις ενέργειες τους.
Είναι εμφανές επίσης ότι τόσο ο διορισμός, όσο και οι ώρες διδασκαλίας των καθηγητών, γίνονται με βάση των συμπαθειών και όχι των ικανοτήτων και των προσόντων, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών να εκφράζει παράπονα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της σχολής.
Σας παρακαλώ πολύ για τις δικές σας ενέργειες.
Με εκτίμηση,
Μπακαλάκου Κων/να

ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ: 15 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ



 
ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ: 15 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ
  1. Το ναυτικό επάγγελμα είναι ποινικοποιημένο. Δηλαδή παραβάσεις που αφορούν την εργασία, οδηγούνται στα ποινικά δικαστήρια κατά των ΠΣΕΝ. (Πειθαρχικό Συμβούλιο ΕΝ)
  2. Η πειθαρχική ποινή που μπορεί να επιβάλει ο πλοίαρχος σε μέλος του πληρώματος, είναι: α. επίπληξη (γραπτή – προφορική) β. πρόστιμο
  3. Εάν το πλοίο πάθει ζημιά εξαιτίας του πλοιάρχου, τότε ο πλοιοκτήτης πέρας της απόλυσης, κατά το 40 ΚΙΝΔ ο πλοίαρχος έχει αστική ευθύνη έναντι του πλοιοκτήτη και ο τελευταίος δικαιούται να ζητήσει αποζημίωση.
  4. Ναυτικό ατύχημα, είναι ατύχημα που αφορά το πλοίο, ενώ το ναυτεργατικό ατύχημα, είναι ατύχημα του ναυτικού κατά τη διάρκεια ή εξ αφορμής της εργασίας.
  5. Ο πλοίαρχος δεν μπορεί να παραιτηθεί και να φύγει από το πλοίο χωρίς να έχει έλθει αντικαταστάτης, εκτός και αν έχει περάσει εύλογος χρόνος.
  6. Μέλος του πληρώματος μπορεί να παραιτηθεί και να φύγει από το πλοίο χωρίς να έχει έλθει αντικαταστάτης εφόσον έχει δώσει τη παραίτηση σου 7 ημέρες πριν φτάσει το πλοίο σε λιμάνι.
  7. Η αποζημίωση όταν σε απολύουν είναι: 15 ημέρες για Ελλάδα, 30 ημέρες για Ευρώπη, Μεσόγειο, Ερυθρά θάλασσα, Εύξεινο πόντο και 45 ημέρες για τον υπόλοιπο κόσμο.
  8. Εάν ο ναυτικός απολυθεί πριν το πρώτο μήνα, τότε δικαιούται όλο το μηνιάτικο συν την αποζημίωση.
  9. Εάν ο πλοίαρχος σε κάνει «σκουπίδι» μπροστά στο πλήρωμα, θέτει το πλοίο και το πλήρωμα σε κίνδυνο από κακή διακυβέρνηση ή σε έχει απλήρωτο, τότε σύμφωνα με το νόμο ο ναυτικός μπορεί να κάνει καταγγελία της σύμβασης εργασίας λόγο «Βαριάς παράβασης καθηκόντων του πλοιάρχου έναντι του ναυτικού»
  10. Όταν ο ναυτικός απολυθεί λόγο ασθένειας, δικαιούται πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθλαση και μισθό ασθενείας μέχρι 4 μήνες.
  11. Όταν ο ναυτικός απολυθεί λόγο ατυχήματος, δικαιούται πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθλαση και μισθό ασθενείας, κανονικά όσο καιρό χρειαστεί για να κριθεί ξανά ο ναυτικός ικανός για εργασία.
  12. Απόλυση «Τη αιτήσει του ναυτικού εναντιωμένου του πλοιάρχου» σημαίνει ότι ο ναυτικός θέλει να φύγει από το πλοίο πριν τη λήξη της σύμβασης του, οπότε δεν δικαιούται εισιτήρια επιστροφής.
  13. «Παράνομη απουσία» είναι όταν ο πλοίαρχος διατηρεί τις φυλακές στο λιμάνι. Επιφέρει 3 μήνες φυλάκιση και ΠΣΕΝ
  14. «Εγκατάλειψη θέσης» είναι όταν μέλος του προσοπικού ασφαλείας (βάρδιας) εγκαταλείψει τη θέση του. Επιφέρει 6 μήνες φυλάκιση και ΠΣΕΝ.
  15. Τα καθήκοντα των μελών του πληρώματος, αναφέρονται στους κανονισμούς εσωτερικής υπηρεσίας Φ/Γ πλοίων και Ε/Γ πλοίων.

ΕΡΩΤΗΣΗ – ΓΚΑΛΟΠ: ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΝΣΤΟΛΟ;

 https://www.facebook.com/events/843240669130077/

ΕΡΩΤΗΣΗ – ΓΚΑΛΟΠ: ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΝΣΤΟΛΟ;
Μπείτε στην Σελίδα μας στο Facebook ψηφήστε και πείτε μας τη γνώμη σας, εάν θεωρείτε το επάγγελμα του Αξιωματικού Ε.Ν. ένστολο ή όχι.

https://www.facebook.com/events/843240669130077/

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

10.04.1943 - Ελληνικό ιστιοφόρο ναρκαλιευτικό, με πλήρη ιστιοφορία, εκτελεί ναρκαλιεία στην Ανατολική Μεσόγειο πλησίον Αμμοχώστου Κύπρου