ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΕΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ονομάζομαι Μπακαλάκου Κων/να,
είμαι ιατρός Παθολόγος και τα τελευταία χρόνια παράλληλα με την κλινική
ιατρική, διδάσκω σε δημόσιες σχολές και ιδρύματα.
Από το Φεβρουάριο του 2014
–κατόπιν παραιτήσεως του προκατόχου μου- έως σήμερα, διδάσκω ως ωρομίσθια
καθηγήτρια στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων, μία
θέση για την οποία φέτος έπρεπε να κάνω ένσταση για να επαναπροσληφθώ, καθώς η
επιτροπή τοποθέτησε στην πρώτη θέση έναν συνάδερφο χωρίς εκπαιδευτική εμπειρία
και με πολύ μικρότερη επαγγελματική προϋπηρεσία (και τυπική αλλά και
ουσιαστική) από τη δική μου.
Σας απασχολώ για να σας
καταγείλω δύο καταστάσεις:
1. Τον μη συμβατό με
ü τον κανονισμό της σχολής,
ü την εκπαίδευση,
ü τις ανθρώπινες δυνατότητες αλλά και
ü αδύνατο
να εξηγηθεί, τουλάχιστον με τη δική μου λογική, προγραμματισμό του ειδικού
σχολείου στο οποίο καλούμε να διδάξω. Ενδεχόμενως κάποιος έλεγχος να
οδηγούσε στη λύση του μυστηρίου.
2. Την επαναλαμβανόμενη
μεροληψία εις βάρος μου από τον Διευθυντή Σπουδών.
Επίσης θα ήθελα να σας
καταγγείλω τον ιδιόμορφο εκφοβισμό τον οποίο δέχομαι (τρομοκρατία μπορώ να πω)
από τη στιγμή που δικαιώθηκα και μετά τόσο από τον ίδιο τον Διευθυντή όσο και
από δύο συγκεκριμένους ωρομίσθιους καθηγητές, οι οποίοι προσπαθούν να με
εξαναγκάσουν σε παραίτηση. Υπάρχει και ενυπόγραφη επιστολή της Ένωσης
Πλοιάρχων προς τον Υπουργό με ψευδής και επικίνδυνες αναφορές για το άτομο
μου, επιστολή η οποία εστάλη πριν καν να ενημερωθώ για το διορισμό μου και η
οποία είναι ακόμη αναρτημένη στο internet παρόλο που ο πρόεδρος με
διαβεβαίωσε ότι θα τακτοποιηθεί το ζήτημα, μετά από την απάντηση που έστειλα
στον Υπουργό και την τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον ίδιο. Η επιστολή
υπάρχει ακόμη αναρτημένη και στο site της Ένωσης και ανά περιόδους δέχομαι
λεκτικές επιθέσεις.
Εκ τω προτέρων να σας πω ότι
άλλα ορίζει ο κανονισμός της σχολής, άλλα η Διοίκηση, αλλά υπογράφει ο
Διευθυντής σχολής στο πρόγραμμα και άλλα μας προστάζει –προφορικά- ο ίδιος να
πράξουμε.
Αρχίζοντας από τον
προγραμματισμό του σχολείου να σας ενημερώσω ότι τα προβλήματα τα είχα
επισημάνει ήδη από την προηγούμενη σχολική χρονιά και κυρίως αφορούσαν την -με
υπαιτιότητα του Διευθυντή Σπουδών- μη πραγματοποίηση όλων των προγραμματισμένων
από την αρχή της σχολικής χρονιάς σχολείων της Ιατρικής Μέριμνας. Η
κατάσταση αυτή δημιουργούσε έντονα προβλήματα, τα οποία παρέμειναν μέχρι το
τέλος της σχολικής χρονιάς καθώς ο Διευθυντής αρνήθηκε πεισματικά και χωρίς κάποια
λογική εξήγηση την τροποποίηση του προγράμματος.
Η δικαιολογία ότι έχουν
ενημερωθεί οι εταιρίες και δεν μπορούν να αλλάξουν οι ημερομηνίες καταρρίφθηκε
καθώς τόσο πέρυσι όσο και φέτος υπήρξανε ημερομηνίες εκτός προγράμματος κυρίως
για τις εξετάσεις αλλά και για σχολεία. Οι πλοίαρχοι που ενδιαφερόντουσαν για
τις εξετάσεις ενημερώθηκαν τελευταία στιγμή για τις αλλαγές και πάραυτα
οι εξετάσεις διεξήχθηκαν ομαλώς χωρίς καμία διαμαρτυρία.
Φέτος τα προβλήματα φαίνεται
ότι θα ενταθούν καθώς ο Διευθυντής αποφάσισε ότι ένα σχολείο 25 ωρών θα πρέπει
να ξεκινάει την Πέμπτη, να διακόπτεται από το Σαββατοκύριακο, να συνεχίζει την
Δευτέρα και την Τρίτη να δίνουμε εξετάσεις 19:30-20:30 (υπογεγραμμένο
πρόγραμμα εξετάσεων), παρόλο που:
η σχολή λειτουργεί μέχρι της 20:00, και
οι συγκεκριμένοι σπουδαστές
που παρακολουθούν το σχολείο είναι από της 08:00 το πρωί στη σχολή και
καλούνται να παρακολουθήσουν το μάθημα μέχρι της 19:30 και μετά να εξεταστούν
για μία ώρα!
Σύμφωνα με την ταπεινή μου
γνώμη το σχολείο με αυτό το ωράριο είναι μη παραγωγικό και μη λειτουργικό. Οι
σπουδαστές την τελευταία κυρίως ώρα δεν μπορούν να αφομοιώσουν σχεδόν τίποτα
από όσα διδάσκονται, ενώ παράλληλα επειδή το εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι
εντελώς ΑΔΕΙΟ εκείνη την ώρα θεωρούν ότι υπόκεινται σε κάποιου είδους τιμωρία.
Να σας ενημερώσω ότι το σχολείο
είναι απογευματινό και τα απογεύματα οι αίθουσες είναι άδειες καθώς είναι λίγα
τα σχολεία που πραγματοποιούνται, επομένως θα μπορούσαμε να τροποποιήσουμε το
πρόγραμμα, είτε χρησιμοποιώντας μία από τις πολλές εναλλακτικές που έχω
προτείνει, είτε να προταθεί από το Διευθυντή κάτι πιο παιδαγωγικό.
Μία πρόταση, η οποία βρίσκεται
στο γραφείο του Υπουργού, της Ένωσης Πλοιάρχων και του Διευθυντή είναι το
σχολείο να είναι 5μερο από Δευτέρα έως Παρασκευή από 5 ώρες κάθε μέρα.
Μία άλλη πρόταση ακόμη πιο
σύννομη με τον κανονισμό είναι το σχολείο να είναι 8ημερών από 3 ώρες την ημέρα
(σύμφωνα με το κανονισμό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 3 ώρες ο ίδιος ένας
καθηγητής στους ίδιους σπουδαστές) και μετά να πραγματοποιούνται οι εξετάσεις.
Υπάρχουν σαφώς και πολλές άλλες
εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες μπορούν να κάνουν το σχολείο πιο αποδοτικό, όμως
για αδιευκρίνιστους λόγους δεν υπάρχει η διάθεση ούτε καν για συζήτηση γύρω από
το πρόγραμμα.
Ακόμη δε πιο παράλογη είναι
ημέρα των εξετάσεων. Σύμφωνα με το πρόγραμμα των εξετάσεων, η επανεξέταση
(εξετάζονται οι πλοίαρχοι που ανανεώνουν το πιστοποιητικό κάθε 5 χρόνια)
γίνεται 13:15 – 14:15, όμως σύμφωνα με εντολή του Διευθυντή η επανεξέταση είναι
14:15-15:15 (αυτή είναι η ώρα που γνωρίζουν επίσημα οι εξεταζόμενοι ότι
πρέπει να έρχονται στη σχολή για να εξεταστούν). Στο πρόγραμμα των
καθηγητών αναγράφεται 13:15 ώρα έναρξης και στα επίσημα έντυπα που δίνονται
στους εξεταζόμενους η ώρα έναρξης είναι 14:15. Την ίδια ώρα όμως (14:15) εγώ
πρέπει να διδάσκω σε άλλη αίθουσα τα άτομα τα οποία θα δώσουν εξετάσεις
19:30-20:30. Ταυτόχρονα λοιπόν πρέπει να βγάζω θέματα, να μοιράζω τα έντυπα στα
οποία θα πραγματοποιούνται οι εξετάσεις, να δίνω διευκρινίσεις, να λύνω απορίες
και να παραδίδω μάθημα.
Πολλές φορές επίσης
ταυτόχρονα κάνουν μάθημα σε άλλη αίθουσα και οι επιτηρητές που βρίσκονται στο
πρόγραμμα (???). Αποζημιώνονται
βεβαίως, κάποοι μάλιστα διπλά.
Αφού τελειώσει η παράδοση μετά
πρέπει να πραγματοποιηθούν εξετάσεις τις περισσότερες φορές χωρίς επιτηρητή (στο
πρόγραμμα βέβαια υπάρχει και αποζημιώνετε) καθώς εκείνη την ώρα δεν υπάρχει
κάποιος καθηγητής στη σχολή. Στο πρόγραμμα της σχολής σχεδόν καθημερινά έχει
απογευματινά σχολεία τα οποία υποτίθεται ότι τελειώνουν στις 19:30 ή 20:30,
αλλά με εντολή Διευθυντή στο ΚΕΣΕΝ δεν υπάρχει κανένας καθηγητής -εκτός
βέβαια από εμένα- μετά της 18:30.
Σύμφωνα δε με τον κανονισμό της
σχολής οι ώρες διδασκαλίας των καθηγητών πρέπει να κατανέμονται κατά το
δυνατό σε ίσα μέρη από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή. Το δικό μου πρόγραμμα δεν
έχει καμία σχέση με όσα λέει ο κανονισμός. Εγώ δουλεύω Πέμπτη -Παρασκευή
-Δευτέρα -Τρίτη ανά εβδομάδα ή όπως αυτόν το μήνα 1 φορά το μήνα.
Επίσης και φέτος θα υπάρξουν
σχολεία τα οποία είναι προγραμματισμένα και δεν θα πραγματοποιηθούν, είτε γιατί
συμπίπτουν με τις εξετάσεις των σπουδαστών, είτε γιατί αρχίζουν πριν να αρχίσει
ο κύκλος σπουδών των σπουδαστών.
Ένα άλλο θέμα που ήθελα να σας
καταγγείλω είναι ο αποκλεισμός μου από μαθήματα της ειδικότητας μου. Ιατρικά
μαθήματα (ADVANCED CHEMICAL TANKER SAFETY: κίνδυνοι υγείας - παροχή πρώτων
βοηθειών, ασφάλεια και προστασία προσωπικού, Διαδικασίες παροχής πρώτων
βοηθειών με βάση τον ιατρικό οδηγό πρώτων βοηθειών για χρήση σε ατυχήματα με
επικίνδυνα φορτία ADVANCED LIQUEFIED GAS TANKER SAFETY: κίνδυνοι υγείας -
παροχή πρώτων βοηθειών, ασφάλεια και προστασία προσωπικού, ADVANCED OIL TANKER
SAFETY: κίνδυνοι υγείας - παροχή πρώτων βοηθειών, ασφάλεια και προστασία
προσωπικού, BASIC TANKER - CHEMICAL &
LIQUEFIED SAFETY Κίνδυνοι υγείας από
επαφή στο δέρμα, εισπνοή, κατάποση, Ύλη Πλοιάρχων Β΄ Τάξης: αξιολόγησης
κινδύνου, η οποία συμπεριλαμβάνει την προστασία της ανθρώπινης ζωής και υγείας,
Τραυματισμοί, ιατρική βοήθεια, ασθένεια, επικοινωνία, Ατυχήματα και επείγοντα
ιατρικά περιστατικά (αντιμετώπιση & υγιεινή) κ.τ.λ., παραδίδονται από
ναυτικούς.
Αναφορικά δε, με τον εκφοβισμό
που σας προανήγγειλα αφορά σε τρία -προς το παρόν- περιστατικά, τα
οποία τα έχω καταγγείλει και στο Διευθυντή και στο Διοικητή.
Δύο εξ αυτών αφορούν τον κύριο Τριπολιτσιώτη
(ωρομίσθιος καθηγητής, χωρίς διδακτική εμπειρία όταν προσελήφθη) και έχουν
γίνει μέσα σε γεμάτες αίθουσες διδασκαλίας: την πρώτη φορά με αφορμή την άρνηση
μου να παρανομήσω και να επιτρέψω να δώσουν εξετάσεις 15 άτομα που δεν είχαν το
δικαίωμα εκείνη τη μέρα και τη δεύτερη φορά γιατί απαγόρευε σε εξεταζόμενους να
εισέλθουν στην αίθουσα παρά το γεγονός ότι δικαιούνταν να δώσουν εξετάσεις. Και
τις δύο περιπτώσεις ο εν λόγω κύριος ήταν επιτηρητής και παραφέρθηκε μπροστά
στους σπουδαστές.
Το τρίτο περιστατικό αφορά στην
κυρία Γιάννενα (χωρίς προϋπηρεσία όταν προσελήφθη), η οποία σε μέρα εξετάσεων,
με άδειο όλο το εκπαιδευτικό ίδρυμα, είχε κάνει κατάληψη σε αίθουσα που είχε
οριστεί για τη διεξαγωγή των εξετάσεων της Ιατρικής Μέριμνας, με αποτέλεσμα την
καθυστέρηση της έναρξης των εξετάσεων.
Και οι δύο προαναφερθέντες
δηλώνουν ότι ο Διευθυντής ήταν ενήμερος από πριν για τις ενέργειες τους.
Είναι εμφανές επίσης ότι
τόσο ο διορισμός, όσο και οι ώρες διδασκαλίας των καθηγητών, γίνονται με βάση
των συμπαθειών και όχι των ικανοτήτων και των προσόντων, με αποτέλεσμα η
συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών να εκφράζει παράπονα για την ποιότητα των
παρεχόμενων υπηρεσιών της σχολής.
Σας παρακαλώ πολύ για τις δικές
σας ενέργειες.
Με εκτίμηση,
Μπακαλάκου Κων/να