Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Κανόνες Εκμεταλλεύσεως Ραδιοτηλεφωνίας

Λίγο πολύ, όλοι μας περάσαμε στην αρχή της καριέρας μας με ένα άγχος ως προς τον ασύρματο (VHF) και την επικοινωνία με αρχές λιμένος ή πλοηγούς.
Δυστυχώς στις ΑΕΝ δεν σκέφτηκε κάποιος να αναφέρει μέσα στα βιβλία των επικοινωνιών κάποια βασικά πράγματα που θα ήταν καλό να εφαρμόσουμε ή να αποφύγουμε κατά τη χρήση της ραδιοτηλεφωνίας (ΡΤΦ).
Παρά μόνο να εκτελούμε κλήσεις στο INM-A(!)

Τι είναι η ραδιοτηλεφωνία όμως 
Η Ραδιοτηλεφωνία ή ομιλία με ασύρματο, είναι συνήθης τρόπος ασύρματου επικοινωνίας, ο οποίος χρησιμοποιείται για την διεξαγωγή ραδιοτηλεφωνικών συνδιαλέξεων και για την εκπομπή και λήψη σημάτων.

Οδηγίες συνομιλίας 
  - Αποφυγή επιφωνημάτων δισταγμού. 
  - Μη χρήση ιδιωματισμών.  
  - Αποφυγή διαφόρων τονισμών. 
  - Η κίνηση της κεφαλής κατά το χρόνο ομιλίας, ως προς το μικρόφωνο να αποφεύγεται. 
  - Η θέση του μικροφώνου θα πρέπει να απέχει 8cm από το στόμα του ομιλητή. 
  - Η κλήση πρέπει να είναι ΣΥΝΤΟΜΗ και ΑΚΡΙΒΗ

Λέγοντας πως η κλήση πρέπει να είναι σύντομη και ακριβή, εννοούμαι αυτό που βλέπουμε κυρίως με τους φιλιππινέζους αξιωματικούς.
Παράδειγμα, μία κλήση σε έναν πλοηγικό σταθμό θα πρέπει να είναι η εξής
PILOT STATION, MV SYLLOGOS, ETA 1500
Κλήση ΣΥΝΤΟΜΗ και ΑΚΡΙΒΗΣ σε αυτό που θες
Και όχι PILOT STATION, PILOT STATION GOOD MORNING SIR THIS IS MV SYLLOGOS, SIR PLEASE MY ETA WILL BE ABOUT 1500, WHAT TIME WILL BE PILOT ON BOARD, THIS IS MV SYLLOGOS, THANK YOU SIR, THANK YOU SIR

Κανόνες Αλφαβητισμού
Δύσκολες λέξεις ή ομάδες λέξεων κειμένου ανοικτού σήματος αλφαβητίζονται με φωνητικό αλφάβητο, προτασσόμενης της λέξεως 
«ΑΛΦΑΒΗΤΙΖΩ»
με τα τον αλφαβητισμό ακολουθούν οι λέξεις
«ΤΕΛΟΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΕΩΣ»

Παράδειγμα:
Captain’s name, spelling.
Papa Alpha Papa Alpha Delta Oscar Papa Oscar Uniform Lima Oscar Sierra
PAPADOPOULOS

Οι αριθμοί πρέπει και αυτοί θα συλλαβίζονται εκτός των ακέραιων αριθμών.
Παράδειγμα:
10.000 ΜΤ - TEN THOUSAND METRIC TONES
15.250 MT – ONE FIVE TWO FIVE ZERO METRIC TONES


Ελληνικό Φωνητικό Αλφάβητο  
(κάτι που ξέχασαν να μας διδάξουν)
Α    ΑΣΤΗΡ
Β    ΒΥΡΩΝ
Γ    ΓΑΛΗ
Δ    ΔΟΞΑ
Ε    ΕΡΜΗΣ
Ζ    ΖΕΥΣ
Η    ΗΡΩ
Θ    ΘΕΑ
Ι    ΙΣΚΙΟΣ
Κ    ΚΕΝΟ
Λ    ΛΑΜΑ
Μ    ΜΕΛΙ
Ν    ΝΑΟΣ
Ξ    ΞΕΡΞΗΣ
Ο    ΟΣΜΗ
Π    ΠΕΤΡΟΣ
Ρ    ΡΗΓΑΣ
Σ    ΣΟΦΟΣ
Τ    ΤΙΓΡΗΣ
Υ    ΥΜΝΟΣ
Φ    ΦΩΦΩ
Χ    ΧΑΡΑ
Ψ    ΨΥΧΗ
Ω    ΩΜΕΓΑ

Τέλος κλείνοντας θα ήθελα να πω προς τους νέους αξιωματικούς πως δεν έχουν κανένα λόγο να φοβούνται να καλέσουν στον ασύρματο. Πάρτε μία στιγμή, σκεφτείτε τι είναι αυτό που ζητάτε και θέλετε να πείτε και καλέστε τον σταθμό.
Όσο πιο ακριβής και με λιγότερα λόγια μιλήσετε, τόσο πιο κατανοητοί θα γίνετε.

Υποπλοίαρχος ΕΝ

Α.Γ.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Η γκόμενα του κάθε ναυτικού (Μέρος Β)

Όλες οι γυναίκες είναι ίδιες!
Τους αρέσουν τα καθίκια, εκείνοι που τις δέρνουν, που τις σαπίζουν στο ξύλο και δεν τις αφήνουν ούτε να μιλήσουν ούτε να κοιτάξουν παραδίπλα!
Αν εμφανιστεί ένας ευγενικός τύπος, που τους κάνει όλα τα καπρίτσια, τους φέρνει δώρα και τους δίνει λεφτά, τον καταστρέφουν!
Σε καταστρέφουν φίλε, σε αποτελειώνουν!
Εσύ να γίνεσαι κατεψυγμένος στο Βόρειο Ατλαντικό, κατεψυγμένος! Οι άλλοι, φίλε, δεν έχουν ιδέα τι θα πει αυτό! Να βγαίνεις στο κατάστρωμα, είκοσι βαθμοί κάτω απ’ το μηδέν, τριάντα βαθμοί κάτω απ’ το μηδέν, μέχρι και τα παπάρια σου παγώνουν!
Και το βράδυ, ο πούτσος όρθιος σαν κατάρτι! Να θες να τον χώσεις στο Νότιο Πόλο και να βγει απ’ τον Βόρειο, να διακορεύσεις τη Γη. Αλλά να μην πρέπει να τον αγγίξεις! Αν συνηθίσεις τη μαλακία, πεθαίνεις! Γιατί η δουλειά είναι πολύ σκληρή, η διατροφή χάλια κι αν μαλακίζεσαι κι από πάνω, πάει τέλειωσες!
Χρειάζεται εγκεφαλικός έλεγχος! Είναι καλύτερα να μην αγγίζεσαι και ν’ αφήνεις το σπέρμα σου να βγει μόνο του τη νύχτα σαν κοιμάσαι, κι ας ξυπνάς το πρωί κολλημένος στα σεντόνια! Άστα φίλε, το καράβι είναι χειρότερο κι απ’ τη φυλακή.
Κι εκείνη να το παίζει «κυρία»! Να πρέπει να της φέρεις αρώματα, ρούχα, κοσμήματα κι ότι άλλο σου έχει ζητήσει! Αν γυρίσεις με άδεια χέρια ούτε που θα γυρίσει να σε κοιτάξει! Θα μείνεις με το πουλί στο χέρι κι αν μείνεις ξεκρέμαστος και στη στεριά, πάει... τρελάθηκες φιλαράκο!

συντάξας: Ασκαρδαμυκτί

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020

5 χρόνια από τη δολοφονία του Έλληνα Υπχου στη Νιγηρία

Το πως εξελίχθησαν τα γεγονότα της δολοφονίας, διαφέρουν αρκετά από τα όσα ειπώθηκαν πριν πέντε χρόνια, όταν αρχές του Φλεβάρη του 2015 έγινε το περιστατικό.
Το VLCC Kalamos σημαίας Μάλτας της εταιρίας Αίολος είχε φτάσει στη Νιγηρία από τη Κίνα κενό φορτίου. Τότε είχαν αναφέρει πως ο Υπχος είχε προσπαθήσει να αποτρέψει την επιβίβαση των πειρατών πάνω στο πλοίο και για αυτό βρέθηκε νεκρός από πυρά των πειρατών.
Ταξιδεύοντας όμως με την Αίολος τα τελευταία δύο χρόνια, πέτυχα στα ταξίδια μου συνάδελφους οι οποίοι βρίσκονταν στο Kalamos όταν συνέβη το περιστατικό και μίλησαν για τελείως διαφορετικά γεγονότα από αυτά που έγιναν γνωστά το 2015.
Σύμφωνα με μαρτυρίες συναδέλφων οι οποίοι βρίσκονταν τότε στο πλοίο, οι πειρατές έπιασαν πλήρωμα και φρουρούς ασφαλείας κυριολεκτικά στον ύπνο.
Μέχρι να αντιληφθούν όλοι το τι συνέβη, οι πειρατές είχαν ήδη απαγάγει τον άτυχο Υπχο μαζί με άλλους δύο έλληνες και έναν πακιστανό ναυτικό και κινούταν στο κατάστρωμα προς τη πλώρη ώστε να πηδήξουν στη θάλασσα και να επιβιβαστούν στα σκάφη που τους περίμεναν.
Ο πλοίαρχος από τη γέφυρα του φώναξε και τους παρακάλεσε να γυρίσουν και να πάρουν αυτόν στη θέση τους, πράγμα που οι πειρατές πήγαν να κάνουν και επέστρεφαν προς τα πίσω για να γίνει η ανταλαγή.
Ένας εκ των νιγηριανών φρουρών ασφαλείας όμως ήθελε να ρίξει κατά των πειρατών, ο πλοίαρχος του διέταξε να μη το κάνει αυτός όμως έριξε μία βολή, βρίσκοντας χαμηλά στο στήθος τον άτυχο Υποπλοίαρχο.
Μετά τον πυροβολισμό του φρουρού ασφαλείας, οι πειρατές έτρεξαν προς τη πλώρη με τους άλλους τρεις ομήρους και πήδηξαν στη θάλασσα με τον έλληνα Ανθυποπλοίαρχο να πέφτει και να χτυπάει στη μπάλα του πλοίου σπάζοντας και τα δυο του πόδια.
Ο Υπχος βρισκόταν βαριά τραυματισμένος και αιμόφυρτος στο κατάστρωμα.
Οι πειρατές είχαν πάρει τους ομήρους και είχαν απομακρυνθεί από το πλοίο, ελικόπτερο όμως για να παραλάβει τον τραυματία Υπχο δεν ερχόταν για το φόβο πειρατών στη περιοχή.
Μετά από ώρες ήρθε ένα ρυμουλκό για να τον παραλάβει. Εδώ οι συνάδελφοι που μου μίλησαν για το περιστατικό αντικρούουν τις απόψεις τους. Οι μεν λένε πως άφησε τη τελευταία του πνοή στο ρυμουλκό, ενώ οι δεν πως ήταν ήδη νεκρός όταν κατέβηκε από το πλοίο.
Το ίδιο πρωί, οι φρουροί ασφαλείας μαζί με τον δολοφόνο του καπταν Νίκου, αποβιβάστηκαν χωρίς καμία ποινή.
Ο καπταν Νίκος άφησε πίσω του γυναίκα και ένα αγόρι δυόμιση ετών, ενώ τους επόμενους μήνες θα ανέβαινε και τα σκαλιά της εκκλησίας με την αγαπημένη του μετά τον πολιτικό τους γάμο.
Το μόνο ευτυχές ήταν η γρήγορη διαπραγμάτευση της εταιρία για την απελευθέρωση των άλλων τριών ναυτικών η οποία κράτησε λιγότερο από είκοσι μέρες.

Πχος ΕΝ
Α.Κ.