Έχοντας κάνει σε αρκετές εταιρίες μέσα και έξω από την Ελλάδα
μπορώ να πω πως έχω μία καλύτερη εικόνα για το τι θα πει ναυτιλία σε σχέση με άλλους
συναδέλφους που είναι από την αρχή της καριέρας τους ως τώρα στην ίδια εταιρία
και έχουν ως γνώμονα μόνο το τι θα τους πει το γραφείο για το πως πρέπει να είναι
τα καράβια.
Ως γνωστών λοιπόν σχεδόν όλες αν όχι όλες οι ποντοπόρες
εταιρίες έχουν καθιερώσει και το «πρόχειρο» ημερολόγιο πλοίου μία ελληνική
κουτοπονηριά που ξεκίνησε από εμάς τους ίδιους ώστε να αποφεύγουμε και να
προλαβαίνουμε τυχών λάθη ή άλλες εγγραφές στο ημερολόγιο του πλοίου.
Δυστυχώς όμως αυτή μας η κουτοπονηριά που τη κάναμε για δική
μας διευκόλυνση μέσα στο πλοίο έχει γυρίσει σε πολλές εταιρίες εναντίον μας καθώς
μας έχουν περάσει το σκεπτικό πως το «πρόχειρο ημερολόγιο είναι πιο καθαρό και
από το καθαρό».
Όχι συνάδελφοι,
το «πρόχειρο» ημερολόγιο είναι ένα τίποτα! Δεν έχει καμία απολύτως αξία, δεν υπάρχει
κανένας φόβος για το αν γράψετε κάτι λάθος σε αυτό, ούτε θα σας ζητηθεί από
οποιαδήποτε λιμενική αρχή προς εξέταση.
Βέβαια κάποιοι από εσάς θα γυρίσετε και θα πείτε πως όλοι
γνωρίζουν πως στο πλοίο τηρούμε «πρόχειρο» ημερολόγιο. Πιστέψτε με το γνωρίζουν
λιγότεροι από όσοι θέλετε να πιστεύεται και αν κάποιος θα στο ζητήσει δεν έχετε
καμία μα καμία υποχρέωση να του το δείξετε καθώς από την ελληνική σημαία ημερολόγιο
του πλοίου είναι μόνο ένα.
Σίγουρα αρκετοί ποντοπόροι συνάδελφοι που η εταιρία τους έχει
τραβηγμένα τα λουριά όσον αναφορά τη τήρηση του ημερολογίου διαβάζοντας αυτό το
κείμενο θα με θεωρούν για ηλίθιο.
Ας πάρουμε λοιπόν μερικές περιπτώσεις με τη σειρά ώστε να
ξυπνήσουν μερικοί από εμάς όσον αναφορά το ψέμα του «πρόχειρου» ημερολογίου.
Περίπτωση 1η.
Ας πούμε πως υπηρετείτε σε ένα μικρό Δ/Ξ που κάνει φόρτωση από Ασπρόπυργο για
τα νησιά του Αιγαίου. Με το που φτάσει το πλοίο στον Ασπρόπυργο αλλά και σε κάθε
νησί στη συνέχεια για εκφόρτωση, όλα τα ημερολόγια του πλοίου θα βγουν έξω για
θεώρηση από το λιμεναρχείο. Πιστεύεται λοιπόν εσείς πως στις 8-10 ώρες ταξίδι πέραν
από το ημερολόγιο του πλοίου τηρείται μαζί και «πρόχειρο»;
Μπορεί να ρίξω από τα σύννεφα μερικούς και δεν λυπάμαι καθόλου
για αυτό αλλά πρέπει να ξυπνήσετε μερικοί, αλλά όχι! ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ «ΠΡΟΧΕΙΡΟ»
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Όλες οι εγγραφές γίνονται άμεσα στο ημερολόγιο του πλοίου,
οι οποίες μπορούν να πιάσουν όλη τη σειρά και όχι μόνο το χώρο συμβάντων και βέβαια
αν η ημέρα τελειώσει δύο τρεις σειρές από την επόμενη σελίδα, απλά θα τραβήξουν
διπλή γραμμή από κάτω και θα ξεκινήσουν καινούρια ημέρα για να μη πάει η σελίδα
χαμένη. Το οποίο είναι απόλυτα αποδεκτό από όλα τα λιμεναρχεία.
Ακόμα και αν αφήσετε μία σειρά κενή, πάλι δεν θα υπάρξει πρόβλημα
καθώς όταν το ημερολόγιο θα πάει για θεώρηση στο λιμεναρχείο, ο λιμενικός που
θα το σφραγίσει, θα περάσει με στυλό μία γραμμή όλα τα κενά που υπάρχουν.
Περίπτωση 2η.
Ας πούμε πως υπηρετείτε σε μία ακτοπλοϊκή γραμμή, πιστεύεται πως υπάρχει διαφορά
από την πρώτη περίπτωση που αναφέραμε; Λυπάμαι αλλά και πάλι όχι!
Περίπτωση 3η.
Ας πούμε πως υπηρετείτε σε ένα Φ/Γ πλοίο όπου τηρεί «πρόχειρο» ημερολόγιο, το
οποίο συντάσσεται με μολύβι και κενά ανάμεσα στις εγγραφές!
Πως γίνεται αυτό; Και όμως γίνεται, γιατί αγαπητοί συνάδελφοι
το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ.
Μερικούς ίσως να τους ταράζω με αυτά που γράφω, αλλά συνάδελφοι
είναι η αλήθεια.
Ας δούμε λίγο και το άλλο άκρο όμως για να δείτε πόσο μαλάκες
είναι μερικοί στα γραφεία και τι ηλιθιότητες έχουν περάσει στα καράβια.
Περίπτωση 1η.
Εταιρία με Δ/Ξ (ελληνικής σημαίας πάντα) συντάσσει με πλήρη επισημότητα τέσσερα (4) ημερολόγια! Ημερολόγιο πλοίου,
Ημερολόγιο πλοίου γραμμένο στα αγγλικά και «πρόχειρα» ημερολόγια των δύο παραπάνω.
Πείτε μου λίγο εσείς Πλοίαρχοι αυτής της εταιρίας, είστε κότες ή μαλάκες απλά που δέχεστε μία τόσο μεγάλη ηλιθιότητα από το γραφείο και δεν πετάτε στη θάλασσα τα κωλόχαρτα που σας πασάρουν και να υψώσετε λίγο τη φωνή σας σε αυτούς που προσπαθούν να βιδώσουν το κώλο τους σε μία καρέκλα που σκέφτονται και φέρνουν στα πλοία ηλιθιότητες όπως αυτή των τεσσάρων ημερολογίων;
Πείτε μου λίγο εσείς Πλοίαρχοι αυτής της εταιρίας, είστε κότες ή μαλάκες απλά που δέχεστε μία τόσο μεγάλη ηλιθιότητα από το γραφείο και δεν πετάτε στη θάλασσα τα κωλόχαρτα που σας πασάρουν και να υψώσετε λίγο τη φωνή σας σε αυτούς που προσπαθούν να βιδώσουν το κώλο τους σε μία καρέκλα που σκέφτονται και φέρνουν στα πλοία ηλιθιότητες όπως αυτή των τεσσάρων ημερολογίων;
Περίπτωση 2η.
Εταιρία με Δ/Ξ και ΥΓ/ΡΟ έχει περάσει στο σκεφτικό των ναυτικών της πως το «πρόχειρο»
ημερολόγιο είναι πιο «καθαρό» και από το «καθαρό».
Δεν υπάρχει «πρόχειρο» και «καθαρό» αλλά ένα και μοναδικό
ημερολόγιο πλοίου. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά παλιόχαρτα τα οποία μπορούν να
πεταχτούν αμέσως με το που γίνει η εγγραφή στο ημερολόγιο του πλοίου και όχι να
φυλάσσονται ως επίσημα έγραφα.
Επίσης ούτε είναι αναγκαίο να κλείνεται τη κάθε μέρα στο
ημερολόγιο με σφραγίδα και υπογραφή, αυτό γίνεται μόνο μα μόνο όταν το ημερολόγιο
πάει για θεώρηση.
Κάποιοι συνάδελφοι φοβούμενοι ίσως θα επιμένετε ακόμα πως οι
αρχές θα σας ζητήσουν το «πρόχειρο» ημερολόγιο ή θα πείτε πως είναι ισχυρό αποδεικτικό
στοιχείο για το πόρισμα ενός συμβάντος.
Και όμως δεν έχουν κανένα δικαίωμα να σας το ζητήσουν και το
παραδίδεται εσείς από μόνοι σας κάνετε μεγάλο λάθος, ούτε σας επιβάλει κανείς
να το παρουσιάσετε ως αποδεικτικό στοιχείο και αυτό γιατί η ελληνική σημαία απαιτεί
ένα και μόνο ημερολόγιο πλοίου. (το «καθαρό» για να το καταλάβετε και μερικοί
από εσάς).
Πιο πολύ κινδυνεύετε να βρεθείτε κατηγορούμενοι για παραποίηση
εγγράφου εάν το παρουσιάσετε, παρά να γλυτώσετε από μία δύσκολη θέση.
Ας πάρουμε όμως και την περίπτωση που γίνεται κάποιο ατύχημα
και ένας εκ των αξιωματικών της γέφυρας είναι αλλοδαπός. Εκεί πολλοί θα πείτε
πως ο αλλοδαπός δεν μπορεί να γράψει το ημερολόγιο στα ελληνικά οπότε και τηρείτε
αναγκαστικά «πρόχειρο» ημερολόγιο στα αγγλικά το οποίο και πρέπει να παρουσιάσετε
στο δικαστήριο.
Όχι! Πρώτον γιατί μπορεί πέρα από το ατύχημα που έχει γίνει
μπορεί να βρεθείτε και κατηγορούμε για παραποίηση ημερολογίου.
Και δεύτερον γιατί όπως αναφέρει και στις οδηγίες στις πρώτες
σελίδες του ημερολογίου, το ημερολόγιο συντάσσεται υπ ευθύνη του Πλοίαρχου. Άρα
σε ένα δικαστήριο μπορείτε κάλλιστα να αναφέρετε πως τη φυλακή του αλλοδαπού
Α/Φ τη σύντασσε ο Πλοίαρχος και να γίνει αποδεκτό από το δικαστήριο καθώς αυτό
ζητάει και η σημαία.
Γενικά αγαπητοί συνάδελφοι αυτό που ήθελα να καταφέρω με αυτό
μου το κείμενο είναι να κάνω μερικούς από εσάς να πάψετε να φοβάστε το ημερολόγιο
και να μην έχετε σε τόσο μεγάλη υπόληψη και αξία αυτό το παλιόχαρτο που θέλετε
και θεωρείτε «πρόχειρο» ημερολόγιο.
Δεν είναι όλες οι εταιρίες σαν αυτή που συνεργάζεστε, δεν είναι
τα καράβια όπως σας έχουν μάθει από το γραφείο και πάνω από όλα δεν τηρούν όλες
οι εταιρίες και όλα τα πλοία «πρόχειρο» ημερολόγιο.
Πλοίαρχος ΕΝ
Βεργίνης Απόλλων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου