Ίσως
να φαίνεται αστείο σε μερικούς, αλλά ήδη έχει δρομολογηθεί το σχέδιο των
εταιριών και εκτελείτε με γοργούς ρυθμούς. Πως όμως φτάσαμε από τους μισθούς
του 2010 όπου ο Ανθυποπλοίαρχος τότε έπαιρνε από 4.500€ στα Φ/Γ και έφτανε και
τα 6.000€ στα ΥΓ/ΡΟ;
Τη κρίση που χτύπησε τη διεθνή αγορά αλλά και κυρίως τη χώρα μας, κατάφεραν να εκμεταλλευτούν οι εφοπλιστές δημιουργώντας μία «κρίση» και στα καράβια, στην αρχή κρατώντας στάσιμους τους μισθούς και στη συνέχεια αρχίζοντας τις περικοπές.
Φτάνοντας σήμερα ο ανθυποπλοίαρχος να παίρνει από 3.000€ στα Φ/Γ και να φτάνει τα 5.000€ (στη καλύτερη) στα ΥΓ/ΡΟ και μη ξεχνάμε την ακτοπλοΐα που πέρα από βαβούρα που υπάρχει ότι δεν πληρώνουν στην ώρα τους, ακούγονται μισθοί των 2.600€.
Το σχέδιο όμως τον εφοπλιστών για μία νέα γενιά ναυτικών με μισθούς πίνας δεν σταματάει εδώ. Ένας καινούριος Ανθυποπλοίαρχος σήμερα στις περισσότερες εταιρίες δεν ξεκινάει με ένα μέσο μισθό 4.500€, αλλά με 2.500€! Καθώς πολλές εταιρίες βρήκαν πάτημα στις λέξεις «junior» ή «3rd officer» κρατώντας τους νέους αξιωματικούς σε αυτούς τους εξευτελιστικούς μισθούς για τους 12 πρώτους μήνες υπηρεσίας.
Σκεφτείτε μόνο πως πριν 10 χρόνια, ο δευτεροετής δόκιμος έπαιρνε κατά μέσο όρο 1.700 με 2.000€ ενώ σήμερα παίρνει 800€ μόνο! Αυτά τα παιδιά λοιπόν αποφοιτώντας από τη σχολή και βλέποντας τη κατάσταση και τους μισθούς που έχουν δημιουργηθεί στη στεριά θα πουν ευχαριστώ όταν δούνε πως με τη πρώτη τους σύμβαση θα έχουν 2.000€ καθαρά στη τσέπη. Και έτσι τελείως αναίμακτα οι εφοπλιστές έχουν δημιουργήσει μία νέα γενιά ναυτικών με τα μισά λεφτά από ότι σήμερα χωρίς καμία αντίδραση από τους νεοεισερχόμενους ναυτικούς στο επάγγελμα, καθώς οι μισθοί που προαναφέραμε για το 2010 θα είναι κάτι που δεν έχουν βιώσει και δεν θα φανταστούν και ποτέ τους.
Το ερώτημα δικά σας.
Τη κρίση που χτύπησε τη διεθνή αγορά αλλά και κυρίως τη χώρα μας, κατάφεραν να εκμεταλλευτούν οι εφοπλιστές δημιουργώντας μία «κρίση» και στα καράβια, στην αρχή κρατώντας στάσιμους τους μισθούς και στη συνέχεια αρχίζοντας τις περικοπές.
Φτάνοντας σήμερα ο ανθυποπλοίαρχος να παίρνει από 3.000€ στα Φ/Γ και να φτάνει τα 5.000€ (στη καλύτερη) στα ΥΓ/ΡΟ και μη ξεχνάμε την ακτοπλοΐα που πέρα από βαβούρα που υπάρχει ότι δεν πληρώνουν στην ώρα τους, ακούγονται μισθοί των 2.600€.
Το σχέδιο όμως τον εφοπλιστών για μία νέα γενιά ναυτικών με μισθούς πίνας δεν σταματάει εδώ. Ένας καινούριος Ανθυποπλοίαρχος σήμερα στις περισσότερες εταιρίες δεν ξεκινάει με ένα μέσο μισθό 4.500€, αλλά με 2.500€! Καθώς πολλές εταιρίες βρήκαν πάτημα στις λέξεις «junior» ή «3rd officer» κρατώντας τους νέους αξιωματικούς σε αυτούς τους εξευτελιστικούς μισθούς για τους 12 πρώτους μήνες υπηρεσίας.
Σκεφτείτε μόνο πως πριν 10 χρόνια, ο δευτεροετής δόκιμος έπαιρνε κατά μέσο όρο 1.700 με 2.000€ ενώ σήμερα παίρνει 800€ μόνο! Αυτά τα παιδιά λοιπόν αποφοιτώντας από τη σχολή και βλέποντας τη κατάσταση και τους μισθούς που έχουν δημιουργηθεί στη στεριά θα πουν ευχαριστώ όταν δούνε πως με τη πρώτη τους σύμβαση θα έχουν 2.000€ καθαρά στη τσέπη. Και έτσι τελείως αναίμακτα οι εφοπλιστές έχουν δημιουργήσει μία νέα γενιά ναυτικών με τα μισά λεφτά από ότι σήμερα χωρίς καμία αντίδραση από τους νεοεισερχόμενους ναυτικούς στο επάγγελμα, καθώς οι μισθοί που προαναφέραμε για το 2010 θα είναι κάτι που δεν έχουν βιώσει και δεν θα φανταστούν και ποτέ τους.
Το ερώτημα δικά σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου