Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

Η νέα διαφήμιση σκέτο ανέκδοτο του Βασίλη Κικίκλια για την Εμπορική Ναυτιλία

 

Μόνο αρνητικά σχόλια και γέλια προκάλεσε η νέα διαφήμιση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια στο tik-tok.

Ας τα πάρουμε ένα ένα από την αρχή όμως.
Ο Υπουργός ρωτάει αν ψάχνουμε για δουλειά και αναφέρεται στους μισθούς του Πλοιάρχου και του Α’ Μηχανικού οι οποίοι σύμφωνα με τα λεγόμενα του φτάνουν τις 17.000€ το μήνα!
Πρώτων, ο μισθός όμως ενός Πλοιάρχου σε φορτηγά πλοία δεν ξεπερνά τις 10 με 11.000€ και εκτός αυτού, ας αναφερθεί στους μισθούς των δόκιμων αξιωματικών που από θα ξεκινήσει κάποιος, οι οποίοι έχουν πέσει πλέον στα 800 με 1000€. Μισθούς ξεφτίλας δηλαδή αν αναλογιστεί κάποιος πως ένας πρωτόμπαρκος δόκιμος αξιωματικός στις αρχές του 2010 κατά μέσω όρο έπαιρνε 1.500€ στην πιο κακοπληρωτέα εταιρεία.

Δεύτερον, αμέσως μετά τους απίστευτους, φανταστικούς και μεγάλους αυτούς μισθούς πετάει και την κρουαζιέρα, γιατί τι θα πουλήσει; Να φανταστεί κάποιος τον εαυτό του σε ένα κρουαζιερόπλοιο ένστολος όλο χαμόγελο και όχι μαύρος από την καρβουνίλα του φορτηγού.

Τρίτον και μεγάλο ψέμα γιατί έρχεται σε αντίθεση με την ελληνική νομοθεσία την οποία δεν τολμάει να αλλάξει ούτε αυτός ούτε κανένας υπουργός που πέρασε από το Εμπορικής Ναυτιλίας, είναι οι συμβάσεις εργασίας. Αναφέρει λοιπόν ο Κύριος Υπουργός ότι τα ταξίδια δεν κρατάνε 2,5 με 3 τρία χρόνια αλλά 4 άντε 5 μήνες! Αλλάξτε Κύριε Υπουργέ την νομοθεσία των συμβάσεων από 6 μήνες στα δεξαμενόπλοια και σε 7 στα φορτηγά σε 4 και 5 μήνες αντίστοιχα και μετά πείτε κάτι τέτοιο. Όσο για το «σε κάθε λιμάνι που δένεις, μπορείς να πάρεις να πάρεις το αεροπλάνο και να γυρίσεις πίσω» πείτε ότι αν φύγεις πριν την σύμβαση πληρώνεις και τα εισιτήρια σου και ότι θα σου βγάλουν τη χωλή μέχρι να δεχτούν να φύγεις και να στείλουν αντικαταστάτη.

Τέταρτον, η επικοινωνία με το σπίτι. Αυτό έλειπε να μην υπήρχε μέχρι και σήμερα τηλέφωνο και διαδίκτυο στην ναυτιλία! Ας μην μιλήσουμε όμως τώρα για το κόστος της επικοινωνίας αυτής.

Πέμπτον, «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ»! Εδώ πραγματικά λύγισα.. Αναφέρεστε Κύριε Υπουργέ σε Αξιωματικούς και μελλοντικούς αξιωματικούς, το να σου αλλάζει ο θαλαμηπόλος μια φορά την εβδομάδα τα σεντόνια και να σου φέρνει τον καφέ στην βάρδια δεν το λες και περιποίηση ξενοδοχείου.

Και να πούμε και την αλήθεια σε αυτό τι γίνεται με τις μεγάλες εταιρείες; Για να λειτουργήσει σωστά μια κουζίνα απαιτεί μάγειρα, παραμάγειρα και δύο θαλαμηπόλους. Πως το καταφέρατε και ρίξατε το πλήρωμα της κουζίνας από τα τέσσερα άτομα λοιπόν στα δύο και να περιμένετε ένας μάγειρας και ένας θαλαμηπόλος να φέρουν βόλτα την τροφοδοσία και την καθαριότητα ολόκληρου πλοίου;

Έκτον, «η επόμενη γενιά μπορεί να αγοράσει ένα σπίτι, να ερωτευτεί, να παντρευτεί και να κάνει οικογένεια» τι από όλα αυτά θα κάνει κάποιος στα καράβια; Θα περάσει όλη του τη ζωή μέσα ώστε να καταφέρει να χτίσει ένα σπίτι για όταν θα βγει στην σύνταξη ή θα ερωτευτεί, θα κοιτάξει να αφήσει τα καράβια ώστε να παντρευτεί και να κάνει οικογένεια;

Για να κλείσουμε λοιπόν, θέλετε στελέχη στην εμπορική ναυτιλία;
Μειώστε τις συμβάσεις με νόμο στους τέσσερις μήνες, ζητήστε από τις ναυτιλιακές εταιρείες να μειώσουν τον φόρτο εργασίας (ISM-ISPS) και να αυξήσουν επιτέλους τα στελέχη πάνω στα πλοία.

Ένα ποντοπόρο εμπορικό πλοίο σήμερα με τον τεράστιο αυτόν φόρτο εργασίας που έχει δημιουργηθεί και τις συνεχείς επιθεωρήσεις, δεν μπορεί να συνεχίσει να ταξιδεύει με δύο μόνο Ανθυποπλοιάρχους. Ακόμα και τα φορτηγά πλέον πρέπει να έχουν τουλάχιστον τρεις Ανθυποπλοιάρχους και έναν Υποπλοίαρχο, ενώ τα δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα θέλουν έναν ακόμα Ανθυποπλοίαρχο να είναι εκτός βαρδιών ώστε να αναλάβει όλη την γραφειοκρατία που πλέον έχει ένα πλοίο μαζί με τα θέματα ασφαλείας (safety) του πλοίου.

 

Υ.Γ. Τελικά έχουμε Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ή Υπουργείο Λιμενικού Σώματος; Για ποιον ενδιαφέρονται πραγματικά;

hellenicmerchantnavy.weebly.com 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου