Ναυτοσύνη βαριά λέξη όπως η Ρωμιοσύνη, δυστυχώς όμως εν έτη 2020 για ποια ναυτοσύνη μπορούμε να μιλήσουμε; Αυτή της γραφειοκρατίας και των checklist που πολλές φορές μπορεί να ξεπεράσουν και το Ελληνικό δημόσιο ή των πληρωμάτων από διάφορες χώρες αμφιλεγόμενων εκπαιδευτικών διαδικασιών και αποκτήσεως διπλωμάτων.
Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας όσο πάει θα αυξάνεται ακόμη περισσότερο και θα πέσει ακόμη μια φορά στις πλάτες των ναυτικών , που πέρα από τις επισκευές έχουν να ετοιμάσουν και τα καράβια για τις επιθεωρήσεις στους εκάστοτε λιμένες . Φυσικά όλα αυτά τηρώντας τις ώρες ξεκούρασης για να είναι άψογο ακόμη ένα χαρτί που υπάρχει πιθανότητα να ελέγξει ο επιθεωρητής που θα μπει στο καράβι αμέσως μετά από ενδεχόμενο standby 18 ωρών ή ακόμη και 3 ημερών. Βέβαια υπάρχουν και τα μελανά σημεία όπου είναι τόση η γραφειοκρατία που αντί να γίνονται σωστά γυμνάσια μαζεύονται όλοι με τις καθαρές τους φόρμες εργασίες για να τραβήξουν φωτογραφίες αποδείξεως γυμνασίου και να υπογράψουν στο τέλος τα σχετικά χαρτιά ,για τους δύσπιστους του γραφείου που προφανώς έχουν μαθητεύσει και έχουν αποφοιτήσει με άριστα από το σχολείο της ναυτικής απάτης, γιατί υπάρχουν και οι άλλοι που κάτσανε σε έδρανα πανεπιστήμιου και μετά σε καρέκλα γραφείου όμως άμα τους δείξεις βαπόρι μπορούν να σου πουν με βεβαιότητα ότι είναι σκούνα.
Όταν πρόκειται για κανένα καράβι Ελληνικής ιδιοκτησίας αλλά όχι φυσικά με Ελληνική σημαία αλλά με υψωμένη κάποια από τις γνωστές τιμημένες σημαίες , εντός του οποίου βρίσκονται πέντε- έξι εθνικότητες τότε κάνε τον σταυρό σου αν βέβαια υπάρχει και κανένας Χριστιανός μέσα . Άνετα θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει αυτό το καράβι παιδική χαρά γιατί εκεί όχι μόνο δεν υπάρχει ναυτοσύνη αλλά ούτε η στοιχειώδης σωστή επικοινωνία όπου η νοηματική χρησιμοποιείται για να αντικαταστήσει αρκετές φορές την αγγλική γλώσσα. Στην αντίπερα όχθη βέβαια υπάρχουν και οι άνθρωποι του γραφείου οι οποίοι κάποτε είτε ήταν ναυτικοί είτε απλά έβγαλαν κάποιο πανεπιστήμιο και πήραν και αυτοί μια θέση στο τραπέζι για να γευτούν μικρά κομματάκια από την πίτα, την ναυτοσύνη όμως από ότι φαίνεται οι πρώην ναυτικοί την ξεχνάνε στην σκάλα καθώς κατεβαίνουν για τελευταία φορά από το βαπόρι γιατί δεν πηγαίνει μαζί με την πρόθεση αρχί- μπροστά από τον νέο τους τίτλο . Ο άνθρωπος ξεχνάει γρήγορα από πού ξεκίνησε και αντί να προσπαθεί να βοηθήσει αυτούς τους οποίους κάποιο έτρωγε μαζί , απλά σφυρίζει αδιάφορα και απαντάει καλύτερα και από Γάλλος διπλωμάτης όταν χρειαστεί .
Η ναυτοσύνη είναι συνδυασμός πολλών πραγμάτων στις μέρες μας αυτή η τέχνη έχει αρχίσει να χάνεται βουλιάζοντας σαν σε ναυάγιο. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στα καράβια θα πρέπει να μεταλαμπαδεύουν την τέχνη στους νεότερους . Οι άνθρωποι του γραφείου να μην ξεχνάνε ποιοι ήταν όσο ταξίδευαν και όσοι δεν έχουν πατήσει ποτέ σε βαπόρι καλό θα ήταν να τους στείλουν καμιά εκπαιδευτική εκδρομή τα αφεντικά τους μήπως και καταλάβουν τι σημαίνει λαμαρίνα. Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις ανθρώπων οι οποίοι είτε δεν ξέχασαν την ναυτική τους ταυτότητα είτε δεν ήταν ποτέ ναυτικοί και έχουν περισσότερη ναυτοσύνη από εν ενεργεία ναυτικούς .
Χαραλάμπους Π. Βασίλειος
Μηχανικός Γ ΕΝ , Msc
Στήριξε τον Σύλλογο Ναυτικών
και Λοιπών Κακοποιών Στοιχείων,
γίνε μέλος του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου