Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Εξαφάνιση - μυστήριο Πλοιάρχου Εμπορικού Ναυτικού

Μια παράξενη εξαφάνιση πλοιάρχου του Εμπορικού Ναυτικού απασχολεί την τελευταία εβδομάδα, τις αστυνομικές αρχές, ως προς τις συνθήκες που συνέβη αλλά και τα αίτια, τα οποία μπορεί να την προκάλεσαν, με τους αρμόδιους αξιωματικούς να μην έχουν αποκλείσει ακόμη τις πιθανότητες του ατυχήματος, της «σκηνοθετημένης» εξαφάνισης ακόμη και της αρπαγής.
Ο 48χρονος άνδρας το πρωί της Τετάρτης 19 Οκτωβρίου 2016 ξεκίνησε μία πεζοπορία που συνήθιζε να κάνει από τους πρόποδες της Πάρνηθας έως το πανέμορφο καταφύγιο Μπάφι που βρίσκεται στην καρδιά του εθνικού δρυμού. Θα περνούσε εκεί τη νύχτα καθώς το καταφύγιο έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας έως και 30 ατόμων.
Την επόμενη μέρα ο υπεύθυνος του καταφυγίου διαπίστωσε ότι ο 48χρονος δεν βρισκόταν στο καταφύγιο και δήλωσε την εξαφάνισή τους στις αστυνομικές αρχές. Τις έρευνες για τον εντοπισμό του ανέλαβαν αξιωματικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής, οι οποίοι μαζί με πυροσβέστες αφού ερεύνησαν την περιοχή δεν εντόπισαν κάποιο ίχνος του. Στην πορεία των ερευνών διαπίστωσαν ότι ο πλοίαρχος είχε μία έντονη επαγγελματική διαμάχη και αντιδικία με τους υπευθύνους πλοιοκτήτριας εταιρίας στην οποία εργάζεται, για ζητήματα οικονομικής φύσεως, τα οποία οι αξιωματικοί που ασχολούνται με την υπόθεση, δεν αποκλείουν να έχουν αποτελέσει την αφορμή αυτής της εξαφάνισης.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα ο 48χρονος δεν έχει επικοινωνήσει με οικεία πρόσωπα, ενώ οι αστυνομικοί αναζητούν σημεία κίνησής του από την άρση τηλεφωνικού απορρήτου και τις ενδεχόμενες εκπομπές του κινητού του τηλεφώνου.

Πηγή: Παναγιώτης Σπυρόπουλος  http://www.thetoc.gr/

Η λαμαρίνα είχε τη δική της ιστορία: Ως πότε μπελαμάνα μου


Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Η λαμαρίνα είχε τη δική της ιστορία:Κιάμος - Framo


Το βαπόρι απ’ την Περσία ήταν κυπριακό!...


Στις 7 Ιανουαρίου 1977 το μηχανοκίνητο φορτηγό πλοίο «Γκλόρια» υπό κυπριακή σημαία αποπλέει από τη Βυρηττό με προορισμό την Αμβέρσα. Παρ’ όλα αυτά δεν έφτασε ποτέ στον τελικό του προορισμό. Οι λιμενικές αρχές το εντόπισαν να μεταφέρει 11 τόνους κάνναβης, που ήταν μια τεράστια ποσότητα! Η ιστορία του παράνομου πλοίου ενέπνευσε τον Βασίλη Τσιτσάνη. Ο γνωστός συνθέτης με λίγους στίχους και με την υπέροχη μουσική του, πέρασε στην ιστορία μια από τις μεγάλες επιτυχίες των διωκτικών αρχών....

Ήταν προμελετημένη καρφωτή και λαδωμένη...
Η δουλεία όμως όπως αναφέρει και το τραγούδι ήταν προμελετημένη και προδομένη από τον ίδιο τον καπετάνιο. Πριν αποπλεύσει από τη Βυρηττό, είχε βρεθεί στην Κύπρο, όπου τον πλησίασε ένας ναυτικός στη Λάρνακα και του έκανε την προσφορά. Ο «κάπτεν Νικ» συνεργάστηκε με τη δίωξη και έτσι στήθηκε η δουλειά. Ο καπετάνιος του πλοίου Νίκος Ξανθόπουλος, συνεργαζόταν με την Αμερικανική Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών (DEA) ήδη από το 1964. Στο παρελθόν υπήρξε κι ο ίδιος λαθρέμπορος τσιγάρων, αλλά τα ναρκωτικά ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο ξαφνικός θάνατος ενός φίλου του από υπερβολική δόση μορφίνης τον μετέτρεψε σε φανατικό εχθρό των ναρκωτικών. Για χάρη του φίλου του συνεργάστηκε με τη DEA.... 



Πριν αναχωρήσει το πλοίο ο κάπτεν Νικ είχε συμφωνήσει με τις λιμενικές αρχές στον Ισθμό της Κορίνθου να γίνει ο τυπικός έλεγχος. Η επιχείρηση στήθηκε με αληθοφάνεια. Οι αρχές έριξαν καπνογόνα για να αναγκάσουν το πλήρωμα να ανέβει στο κατάστρωμα. Έτσι, συνέλαβαν μαζί με αυτό και τον Κάπτεν Νικ. Αυτοί όπως που «πλήρωσαν τη νύφη», ήταν τα «καημένα δυο μεμέτια», για τα οποία ο συνθέτης κάνει αναφορά στο τραγούδι του. Δύο Τούρκοι ναυτικοί που είχαν κρυφτεί στις καμπίνες τους, αναγκάστηκαν να παραδοθούν. Δεν άντεχαν τους καπνούς. Συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στις φυλακές του Ναυπλίου....

Τα συγχαρητήρια και οι απολαβές...
Το πλήρωμα και ο Κάπτεν Νικ δέχθηκαν τα συγχαρητήρια της ελληνικής κυβέρνησης και έλαβαν την ανταμοιβή τους. Η αμοιβή που είχε ορισθεί για τη μεγάλη επιτυχία από το Υπουργείο Οικονομικών ήταν 7.800.000 δρχ. Ο Κάπτεν Νικ πήρε 1.500.000 δρχ., και τα υπόλοιπα τα μοιράστηκαν διάφοροι αξιωματικοί. Ο Βασίλης Τσιτσάνης που είχε ακούσει την είδηση στο ραδιόφωνο, πληροφορείται τις λεπτομέρειες από μία φίλη και έκπληκτος την ρωτά: «Βάζεις το χέρι στο βαγγέλιο ότι άκουσες καλά… Έντεκα τόννοι μαύρη! Πρωτοφανές!». Στις στροφές χωράει όλη την ιστορία μνημονεύοντας ακόμη και τα «αλάνια, που θα μείνουνε χαρμάνια».

Το βαπόρι απ’ την Περσία
πιάστηκε στην Κορινθία
Τόννοι έντεκα γεμάτο
με χασίσι μυρωδάτο
Τώρα κλαίν’ όλα τ’ αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια
Ήταν προμελετημένη
καρφωτή και λαδωμένη
Δυο μεμέτια, τα καημένα,
μεσ’ στο κόλπο ήταν μπλεγμένα

Το τραγούδι ήταν και η τελευταία μεγάλη επιτυχία του τρικαλινού συνθέτη, το οποίο κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1977 σε δίσκο 45 στροφών. Αν και σήμερα τραγουδιέται από πολύ κόσμο και αποτελεί μέρος του κλασικού λαϊκού ρεπερτορίου, το τραγούδι είχε λογοκριθεί και δεν ακουγόταν στο ραδιόφωνο λόγω του θέματός του. Λίγο μετά τον θάνατο του Τσιτσάνη επανήλθε στην επικαιρότητα όταν ο αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Σπύρος Κανίνιας το άκουσε σε μία εκπομπή της ΕΡΤ στις 26 Δεκεμβρίου 1983 και με έγγραφό του στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών στις 2 Φεβρουαρίου 1984 ζήτησε να γίνουν όλες οι «νόμιμες ενέργειες», επειδή το τραγούδι ωθεί την προώθηση των ναρκωτικών. Τελικά η υπόθεση ανατέθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Δημήτριο Μαλακάση. Ο τελευταίος, υπέβαλε το πόρισμά του στις 26 Ιουλίου 1984 στον Εισαγγελέα Εφετών της Αθήνας και ανάφερε ότι έθεσε τη δικογραφία στο αρχείο. Η αιτιολογία ήταν ότι το τραγούδι «δεν μπορεί να ωθήσει στη χρήση και διάδοση των ναρκωτικών»....

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Η λαμαρίνα είχε τη δική της ιστορία: Mouna Bank


Κλήση μαθητών ναυτικών λυκείων για υπογραφή για την κατάργηση της τροπολογίας που αφορά τους κατ’ ιδίαν διδαχθέντες.



Με το ανωτέρω κείμενο καλούνται οι μαθητές όλων των ναυτικών λυκείων στην Ελλάδα να υπογράψουν ζητώντας τη κατάργηση της τροπολογίας για τους κατ’ ιδίαν διδαχθέντες ν.4403/2016 (άρθρο 40), με την οποία αποκλείονται οι μαθητές της Β, Γ και Δ τάξης όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο μας.


Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

Ναυτικά Λύκεια: Ζητούν την άμεση τροποποίηση της ρύθμισης για τους κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές


Σοβαρά προβλήματα στους μαθητές των ΕΠΑΛ Ναυτικής Κατεύθυνσης (πλοίαρχοι - μηχανικοί) προκαλεί η τροποποίηση που έγινε με το ν.4403/2016 (άρθρο 40) (δείτε το νόμο εδώ), με την οποία η ρύθμιση για τους κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές περιορίζεται μόνο για αυτούς που είναι στην Α’ τάξη, αποκλείοντας τους μαθητές των Β, Γ και Δ τάξεων καταγγέλλουν οι ίδιοι.
Μέχρι σήμερα μπορούσαν οι μαθητές να εργάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών τους χωρίς να επιβαρύνονται με απουσίες.
Με την τροποποίηση του νόμου και με τη διευκρινιστική εγκύκλιο που έχει κοινοποιηθεί στις σχολές και μπαίνει άμεσα σε εφαρμογή, σημαντικός αριθμός μαθητών που είναι αυτή την περίοδο ναυτολογημένοι θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα στη συνέχιση των σπουδών τους.
Οι μαθητές των ναυτικών λυκείων και μαζί τους και εμείς, απαιτούμε την άμεση τροποποίηση για την κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και ένταξη σε αυτή για όλους τους μαθητές των ΕΠΑΛ Ναυτικής Κατεύθυνσης. 


Η λαμαρίνα είχε τη δική της ιστορία: Όσα βγάλαμε στα ξένα