Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Δραματικές στιγμές για Έλληνες ναυτικούς – «Όμηροι» 8 μήνες στη θάλασσα της Κίνας

Εγκλωβισμένοι για 8 μήνες στο υπό ελληνική σημαία ΦΓ «Αngelic Power», το οποίο είναι αγκυροβολημένο ανοιχτά της Κίνας, βρίσκονται 22 ναυτικοί, 9 εξ αυτών έλληνες.

Το ΦΓ Αngelic Power έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020 μεταφέροντας κάρβουνο από την Ινδονησία, αλλά έλαβε άδεια να ξεφορτώσει έπειτα από 6 ολόκληρους μήνες και συγκεκριμένα στις 27/1/2021.

Από τότε βρίσκεται αγκυροβολημένο ανοιχτά της Κίνας και τη διαχειρίστρια εταιρεία να μην τους έχει ενημερώσει ακόμα για τον επαναπατρισμό τους.
Όπως καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας έχει λήξει για όλους τους ναυτικούς, τα διαβατήριά τους παρακρατούνται από τον πράκτορα του πλοίου και ορισμένοι μετρούν 15-16 μήνες που βρίσκονται στο φορτηγό πλοίο.
Επίσης, μέλη του πληρώματος αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, χωρίς η εταιρεία και οι τοπικές αρχές να τους παρέχουν την αναγκαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, με αποτέλεσμα η υγεία τους να έχει επιδεινωθεί.
Η ΠΕΝΕΝ καλεί το υπουργείο Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τον απεγκλωβισμό των Ελλήνων και των αλλοδαπών ναυτικών, και το υπουργείο Εξωτερικών και την πρεσβεία μας στη Σαγκάη να διασφαλίσουν την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στους ναυτικούς που έχουν προβλήματα υγείας.

Πηγή: newsbomb.gr

Πλοίαρχος και πλήρωμα εν μέσω συμβάντος

Το πλοίο έκατσε, το έκατσε, το έκατσαν. Οι γλώσσες οι αδαείς ομιλούν και λέγουν «ο καπετάνιος γύρισε το τιμόνι και βγήκε το καράβι στη στεριά, τόσα δις ζημιά διάβασα ότι έγινε ζημιά», αστειευόμενες συνεχίζουν «.. καλά νύχτα το πήρε το δίπλωμα ;» Δικαιολογούνται, είναι αδαείς.

«Τρολς» στο διαδίκτυο δημιουργούν εικόνες σατιρίζοντας την κατάσταση με μεγάλη φαντασία. Φτιάχνουν memes με διαφορετική θεματολογία, σατιρίζουν και κοροϊδεύουν τα τεκταινόμενα. Δικαιολογούνται, είναι ανίδεοι.
Δημοσιογράφοι, δελτία ειδήσεων, εφημερίδες και ενημερωτικοί ιστότοποι, μας πληροφορούν για την κατάσταση της άμμου, τους τόνους πετρελαίου που καθυστέρησαν και για τα τεράστια ποσά που ζημίωσαν τις παγκόσμιες αγορές.
Δικαιολογούνται, βλέπουν τη μεγάλη εικόνα.
Ποιός θα μας ενημερώσει για την κατάσταση του πληρώματος; Νομικές συνέπειες θα υπάρξουν, είναι σίγουρο, κατά ποιανού υπευθύνου όμως;
Πλοίαρχος, υποπλοίαρχος, ανθυποπλοίαρχοι, πρώτος, δεύτερος και τρίτοι μηχανικοί, υπόλοιπο πλήρωμα. Ποιος θα μας ενημερώσει για την κατάσταση που βρίσκονται αυτοί εδώ;
Ποιος θα μας πει για την ψυχολογική παλίρροια του πλοιάρχου. Όσοι έχουν αναλάβει ευθύνες μέσα σε καράβι, είτε στη μηχανή είτε στο κατάστρωμα και τη γέφυρα, από τον λαδά ως τον Πλοίαρχο, όλοι έχουν βιώσει στην πέτσα τους το άγχος, την ανασφάλεια και το βάρος της λήψης αποφάσεων.
Κανείς δεν αναφέρθηκε καθ όλη τη διάρκεια του περιστατικού σε αυτούς τους ανθρώπους και στην κατάσταση τους, στις νομικές ευθύνες που τους βαρύνουν, στο αν θα ξαναβρούν δουλειά.

Δύναμη σε κάθε ναυτικό!

                                                                                                                            

Ανθχος ΕΝ
Μαργιτούδης Γ.

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Απαγόρευση απόπλου ΕΓ-ΟΓ ΑQUA BLUE στη Μύρινα

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες 24ης Μαρτίου, η Λιμενική Αρχή Μύρινας από τον Πχο του ΕΓ-ΟΓ ΑQUA BLUE Ν.Π. 12393, ότι κατά τον απόπλου από τον οικείο λιμένα για την εκτέλεση προγραμματισμένου δρομολογίου προς τους λιμένες Αγίου Ευστρατίου και Λαυρίου, παρουσίασε απώλεια ισχύος στις ηλεκτρογεννήτριες και σβέση αυτών, καθώς και σβέση των κύριων μηχανών λόγω παύσης λειτουργίας της αντλίας πετρελαίου.

  Στο ανωτέρω πλοίο επέβαιναν 42 επιβάτες, 10 Ε.Ι.Χ. οχήματα και 11 Φ/Γ, το οποίο με τη συνδρομή του Α/Κ σκάφους ΑΡΧΟΝΤΑΣ Μ. Ν. Καλ. 524 προσέδεσε με ασφάλεια στο λιμένα Μύρινας, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
  Από το Λιμεναρχείο Μύρινας που διενεργεί προανάκριση, απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του ΑQUA BLUE και κατόπιν ελέγχου από κλιμάκιο ΤΚΕΠ της οικείας Λιμενικής Αρχής, επετράπη ο απόπλους για έναν μεμονωμένου πλου, κενό επιβατών, προς το λιμένα Λαυρίου, ενώ οι επιβάτες θα προωθηθούν στους προορισμούς τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Μετά τον κατάπλου του πλοίου στο λιμένα Λαυρίου μεσημβρινές ώρες σήμερα, απαγορεύτηκε από την οικεία Λιμενική Αρχή ο απόπλους του πλοίου μέχρι προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης και αποκατάστασης βλάβης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.
 
Πηγή hcg.gr


 

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021

Η λαμαρίνα είχε τη δικής της ιστορία: Γιγαντιαίο τάνκερ


 

Γιγαντιαίο ΦΓ-ΕΚ προσάραξε και έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ

 

Γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρασύρθηκε από ριπή ανέμου και προσάραξε μέσα στη Διώρυγα του Σουέζ, κλείνοντας μια από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς στον κόσμο.

Φωτογραφία την οποία τράβηξε μηχανικός κοντινού πλοίου και ανήρτησε στο Instagram εικονίζει το MV Ever Given, ταϊβανέζικο φορτηγό μήκους 400 μέτρων και πλάτους 59, ενώ έχει προσαράξει, βρίσκεται κάθετα μέσα στη Διώρυγα κι εμποδίζει οποιαδήποτε διέλευση.

Η Evergreen Marine Corp., στην οποία ανήκει το πλοίο, ανέφερε πως «πιθανόν το πλοίο χτυπήθηκε από ριπή ανέμου» και προσάραξε. Η εταιρεία «συζητά με όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της Αρχής που διαχειρίζεται τη διώρυγα, για να προσφερθεί βοήθεια στο πλοίο το συντομότερο δυνατόν», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, εξαιτίας του συμβάντος πάνω από 100 πλοία έχουν σχηματίσει τεράστια ουρά καθώς περιμένουν για να περάσουν τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Είχαμε ένα περιστατικό προσάραξης», συνόψισε μιλώντας στο Μπλούμπεργκ ο Αλόκ Ρόι, διευθυντής της BSM Hong Kong, που διαχειρίζεται το Ever Given.

Η Τζούλιαν Κόνα, μηχανικός του εμπορικού ναυτικού, μεταφόρτωσε στο Instagram τη φωτογραφία του γιγαντιαίου φορτηγού που τράβηξε από το Maersk Denver, που έχει αποκλειστεί πίσω από το Ever Given.

«Ένα πλοίο μπροστά μας προσάραξε ενώ πέρναγε τη Διώρυγα και τώρα έχει αποκλείσει τη διέλευση», έγραψε. «Φαίνεται πως μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε εδώ λιγάκι», συμπλήρωσε.

Κατά τον εξειδικευμένο ιστότοπο παρακολούθησης πλοίων Vessel Finder, το Ever Given έχει προορισμό το Ρότερνταμ.

«Ρυμουλκά προσπαθούν να επαναφέρουν το σκάφος σε κανονική πλεύση», ανέφερε μέσω Twitter η Leth Agencies, εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες σε ναυτιλιακές εταιρείες τα σκάφη των οποίων χρησιμοποιούν τη Διώρυγα.

Οι αιγυπτιακές αρχές δεν έχουν κάνει κανένα σχόλιο για το περιστατικό μέχρι στιγμής.

Από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία εγκαινιάστηκε το 1869, διέρχεται περίπου το 10% των εμπορικών πλοίων που εκτελούν δρομολόγια διεθνώς.

Σχεδόν 19.000 πλοία τη χρησιμοποίησαν πέρυσι, κατά την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ.

Το κανάλι αποτελεί σημαντική πηγή προσόδων για την Αίγυπτο: το 2020 εισέφερε 5,61 δισεκ. δολάρια.

Ο αρχηγός του κράτους Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι ανήγγειλε το 2015 έργο ανάπτυξης της Διώρυγας με σκοπό τη μείωση του χρόνου αναμονής και τον διπλασιασμό των πλοίων που διέρχονται από αυτή ως το 2023.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

Ιωάννης Αγγελικούσης, δύσκολη η κατάσταση της υγείας του

Ο Όμιλος Αγγελικούση απέστειλε πριν λίγη ώρα επίσημη ανακοίνωση προς όλα τα ΜΜΕ με θέμα την κατάσταση της υγείας του Ι. Αγγελικούση.

Όπως είχε ήδη γνωστοποιηθεί ανεπίσημα από ειδησεογραφικές ιστοσελίδες εδώ και λίγες ώρες, η κατάσταση της υγείας του σημαντικότατου Έλληνα πλοιοκτήτη και εφοπλιστή παραμένει κρίσιμη αλλά σταθερή απόψε το βράδυ. Οι ευχές όλων μας στρέφονται και εστιάζονται στον σπουδαίο Ναυτέλληνα που στήριξε και στηρίζει την Ελληνική σημαία και τον Έλληνα Ναυτικό.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της εταιρείας και η δήλωση της κόρης του Μαρίας Αγγελικούση:

«Με αισθήματα βαθιάς ανησυχίας ανακοινώνουμε ότι ο Κύριος Γιάννης Αγγελικούσης, Πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group Ltd, ασθενεί από το πρωί του Σαββάτου. Παραμένει νοσηλευόμενος σε νοσοκομείο της Αθήνας σε σοβαρή αλλά σταθερή κατάσταση, λαμβάνοντας τη βέλτιστη δυνατή ιατρική φροντίδα».

Η Μαρία Αγγελικούση, η οποία ανέλαβε καθήκοντα acting CEO του Angelicoussis Group, δήλωσε νωρίτερα σήμερα:

«Κατανοούμε πλήρως και εκτιμούμε ιδιαιτέρως το ενδιαφέρον για την κατάσταση της υγείας του πατέρα μου. Θα επανέλθουμε με νεότερες πληροφορίες όταν αυτό καταστεί εφικτό, στο μεταξύ όμως παρακαλούμε να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητα του πατέρα μου και της οικογενείας του σ’ αυτή τη δύσκολη στιγμή. Σας ευχαριστώ».

 Πηγή: Ναυτικά Χρονικά

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Αναμορφώνεται μετά από 63 χρόνια ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

 

Αναμορφώνεται μετά από 63 χρόνια ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου -
Πρώτη συνεδρίαση της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής
 
Υπό την προεδρία της Καθηγήτριας Εμπορικού και Ναυτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρίας  Λίας Αθανασίου ξεκίνησαν οι εργασίες της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, ο οποίος θεσπίστηκε το 1958 και έκτοτε δεν έχει τροποποιηθεί,  παρά τις εξελίξεις που έχουν εμφανισθεί στην εθνική και διεθνή ναυτιλία εδώ και περισσότερο από έξι δεκαετίες.
«Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα για την Ελληνική Ναυτιλία», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, επισημαίνοντας ότι «εξήντα τρία χρόνια μετά την ψήφιση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, επιβάλλεται η  ριζική του αναμόρφωση.   
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινείται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που αποσκοπεί στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου καθώς και στην αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών στα πλοία της σημαίας μας. 
Σημαντική προϋπόθεση για να πετύχουμε τους στόχους μας, είναι και ο  εκσυγχρονισμός της ναυτικής μας νομοθεσίας. Ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει αναμφίβολα ξεπερασθεί προ πολλού. Οι αδυναμίες του είναι εμφανείς, με πιο χαρακτηριστική την μη συμμόρφωσή του με διεθνείς συμβάσεις που έχουν θεσπισθεί.
Η Ελλάδα, ως κυρίαρχη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως οφείλει να διαθέτει και αντίστοιχα πρωτοπόρο θεσμικό πλαίσιο που να διέπει το σύγχρονο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Η αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου αποτελεί την κορωνίδα των νομοθετικών παρεμβάσεων που καλούμαστε να υλοποιήσουμε. Είμαι βέβαιος ότι το έργο της Επιτροπής θα έχει την επιτυχία που όλοι προσδοκούμε».
Ο κ. Πλακιωτάκης ευχαρίστησε την Πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής για την συμμετοχή τους σε αυτήν, τους ευχήθηκε καλή επιτυχία και διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα σταθεί αρωγός στο δύσκολο αλλά και ιστορικό αυτό έργο που καλείται η εν λόγω Επιτροπή να φέρει σε πέρας.
Στην Επιτροπή συμμετέχουν διακεκριμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας και φορέων εξειδικευμένων στα θέματα ναυτικού δικαίου καθώς και έμπειρα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
 
Πηγή: hcg.gr
 


 

Σύγκρουση φορτηγών πλοίων ανοιχτά των Κυθήρων

 

Δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σήμερα στις 6:15 το πρωί, στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά των Κυθήρων.

To Φορτηγό πλοίο KIVELI, με σημαία Λιβερίας και 24 άτομα πλήρωμα (1 υπήκοος Γεωργίας και 23 Φιλιππίνων), έπεσε με την πλώρη στη μέση του φορτηγού AFINA I με σημαία Μάλτας και 18 άτομα πλήρωμα (16 υπήκοοι Γεωργίας και δύο Ρώσοι).

Από τη σύγκρουση δεν έχει αναφερθεί κάποιος τραυματισμός παρά μόνο εισροή υδάτων στο AFINA I.

Στο σημείο βρίσκονται πέντε πλωτά σκάφη του Λιμενικού σώματος, τέσσερα παραπλέοντα πλοία, μία λάντζα και ένα ρυμουλκό.

Το AFINA I είχε αναχωρήσει από το Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα με προορισμό το Μπιλπάο της Ισπανίας και το KIVELI από το Μαρόκο με προορισμό τη Βουλγαρία.