Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Δύστος: 20 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο

Το Φ/Γ Δύστος ήταν ελληνικό εμπορικό φορτηγό τύπου Bulk Carrier, νηολογημένο στο νηολόγιο Πειραιώς με αριθμό Ν.Π. 8204.Είχε μήκος 100 μέτρων και ολική χωρητικότητα 4.045 κόρων (2.205 κόρων καθαρής χωρητικότητας) και μεταφορική ικανότητα 5.600 τόνων. Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1970 με το όνομα Mina Entrego και στην συνέχεια χρονοναυλώθηκε από την ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ για να μεταφέρει χύμα τσιμέντο.

Σύντομο ιστορικό
Στις 26 Δεκεμβρίου του 1996, επομένη των Χριστουγέννων και περί ώρα 14.00, το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ, με Πλοίαρχο τον Ιωάννη Τσιτσιρίκη και με πλήρωμα 21 Έλληνες ναυτικούς, απέπλευσε από τις εγκαταστάσεις ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου, έμφορτο, με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο, με προορισμό τις εγκαταστάσεις λιμένος Δραπετσώνας στον Πειραιά. Λόγω όμως των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, γύρω στις 18.00, προσέγγισε σε νότιο όρμο της Σκιαθου. Παραμένοντας εκεί δύο ημέρες – μέχρι τη τραγική 29 Δεκεμβρίου – και συνεχιζομένων των ΒΑ. θυελλωδών ανέμων και κατάστασης θαλάσσης τρικυμιώδης ο Πλοίαρχος αποφάσισε πιθανώς και πιεζόμενος και από το πλήρωμα, προκειμένου Πρωτοχρονιά να κάνουν στα σπίτια τους, να αποπλεύσει και να συνεχίσει το ταξίδι για Πειραιά. Στις 20.00 ώρα περίπου ήταν η τελευταία επικοινωνία που είχε το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ με το εμπορικό Μ/S (μότορσιπ) ΛΕΝΑ. Το πρωΐ της επομένης και περί ώρα 05.15 το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ εντοπίσθηκε ανεστραμμένο να επιπλέει από το αλιευτικό Α/Κ Σαρωνικός, 3,5 ναυτικά μίλια ανατολικά από την Κύμη όπου και διέσωσε τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου.
Στο ναυάγιο αυτό έχασαν την ζωή τους 20 επιβαίνοντες που βρέθηκαν στη συνέχεια πνιγμένοι μέσα στο πλοίο ο Πλοίαρχος, ο Υποπλοίαρχος, ο Ανθυποπλοίαρχος, ο Ραδιοτηλεγραφητής, οι Α΄, Β΄ και Γ΄ Μηχανικοί, 9 ναύτες, 1 Λιπαντής, ο Μάγειρας, ο βοηθός θαλαμηπόλου, η σύζυγος του Α΄Μηχανικού και η κόρη του Α΄ Μηχανικού, η σύζυγος του Β΄ Μηχανικού ενώ αργότερα βρέθηκαν από το Ρ/Κ Μανωλάκης που είχε σπεύσει στη περιοχή ένας ναύτης, ένας λιπαντής και ο έτερος Γ΄ Μηχανικός.

Αίτια του ναυαγίου
Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων ως αιτία του ναυαγίου θεωρήθηκε αναμφίβολα η μετατόπιση φορτίου λόγω των μετασκευών που υπήρξαν στο «Δύστος», στην προβληματική φόρτωση του πλοίου από το λιμάνι του Βόλου αλλά και σε ορισμένα «κενά» της νομοθεσίας από τα οποία επωφελούνται οι πλοιοκτήτριες εταιρείες αποδίδεται το τραγικό ναυάγιο στις 29 Δεκεμβρίου 1996. Αυτό είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το βασικό συμπέρασμα των Λιμενικών Αρχών και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χαλκίδας, οι οποίες έχουν την αρωγή τεσσάρων ειδικών πραγματογνωμόνων στην έρευνα που διεξάγουν για τις αιτίες που προκάλεσαν το πολύνεκρο περιστατικό στα ανοιχτά της Κύμης. Ταυτόχρονα, στην έρευνα των τεχνικών δεδομένων και των όσων συνέβησαν πριν από την ανατροπή του «Δύστος», φαίνεται ­ σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής ισχύοντα ­ ότι δεν θα επιρρίπτεται ουδεμία ευθύνη στον δόκιμο ανθυποπλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου, του οποίου οι κινήσεις απεγκλωβισμού του και αποφυγής του μοιραίου προκάλεσαν σειρά ερωτημάτων και απασχόλησαν επί μακρόν τους αρμοδίους. Το πόρισμα πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός των ημερών, αφού συνεκτιμηθούν και κάποιες συμπληρωματικές καταθέσεις.
Η προανάκριση του Λιμενικού ­ μετά από σχετική εντολή του προϊσταμένου Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χαλκίδας κ. Ι. Αγγελή ­, που διεξήθει εκτός των άλλων σε διαρκή συνεργασία με τους πραγματογνώμονες κκ. Η. Στεφανάκο, Αχ. Κακκαραντζα, Κ. Βούτο και Δ. Πετρόγγονα, αλλά και οι περαιτέρω έρευνες συμπέραναν ότι η ύπαρξη ελεύθερων επιφανειών ­ λόγω ακριβώς αυτών των μετασκευών ­ στον χώρο φόρτωσης του πλοίου και η ύπαρξη ενός μετακινούμενου προεξέχοντος «όγκου» τσιμέντου, δημιούργημα πιθανόν της κακής, πρόχειρης φόρτωσης του πλοίου και της επακόλουθης ανισοκατανομής του φορτίου, στάθηκαν ­ σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής έρευνες ­ οι κυριότερες αιτίες του ναυαγίου.
Οπως φαίνεται να καταλήγουν οι ερευνητές, τα τεχνικά προβλήματα σε συνδυασμό με την πλημμελή, βιαστική φόρτωση του πλοίου εμπόδισαν το «Δύστος» να αποκτήσει εν μέσω θαλασσοταραχής «επαρκή ροπή επαναφοράς». Το «Δύστος» άρχισε προοδευτικά να προχωρεί με κλίση ­ προς τη μία κατεύθυνση ­ από 30 ως 90 μοίρες και ακολούθως ανετράπη. Μεσολάβησε, όπως διαπιστώνεται, το «μπλακ άουτ», όχι λόγω της εισροής των υδάτων, όπως είχε αναφερθεί αρχικά, αλλά λόγω της έλλειψης λαδιών και της διάλυσης των αντλιών στη μηχανή και στην ηλεκτρογεννήτρια του πλοίου, που προήλθε από τη μεγάλη κλίση που είχε αποκτήσει πλέον το «Δύστος». Ολα συνέβησαν εντός μερικών δευτερολέπτων…

Οι καταδύσεις
Το ναυάγιο του Δύστος βρίσκεται σε απόσταση 4 ναυτικών μιλίων από το λιμάνι της Κύμης, ξαπλωμένο με την δεξιά του πλευρά πάνω σε αμμώδη-λασπώδη βυθό με μέγιστο βάθος 38 μέτρων.
Είναι σχεδόν καλυμμένο στο σύνολο του από σχοινιά και δίχτυα κάνοντας την επίσκεψη σε αυτό αρκετά δύσκολη. Εντυπωσιακή είναι και η συγκέντρωση φυτικών οργανισμών που σε συνδυασμό με τα ισχυρά ρεύματα της περιοχής έχουν αναπτυχθεί σε βαθμό δυσανάλογο σε σχέση με τον χρόνο που βρίσκεται το ναυάγιο στον βυθό.
Το ναυάγιο είναι προσβάσιμο σε σχεδόν το σύνολο των χώρων του και προσφέρει την δυνατότητα για μερικές εντυπωσιακές διεισδύσεις. Ο χώρος της γέφυρας είναι προσβάσιμος χρειάζεται όμως πολύ μεγάλη προσοχή καθώς «κρέμονται» από παντού αντικείμενα αρκετά από τα οποία είναι βαριά και αιχμηρά. Προσβάσιμος είναι και ο χώρος του μηχανοστασίου στο σύνολο του αλλά και εκεί χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς έχει αρκετές διακλαδώσεις που μπορούν να δυσκολέψουν πολύ την επιστροφή.
Στην θέση της βρίσκεται και η πεντάφτερη προπέλα του πλοίου, εντυπωσιακή για το μήκος του ναυαγίου.




 

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Σχετικά με τις παραγγελίες μπρελόκ και θυρεών



Αγαπητοί συνάδελφοί, καταρχάς να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ που μέσα σε λίγες μέρες έφυγαν ήδη τα 95 από τα 120 μπρελόκ που εσείς μας ζητήσατε να κατασκευάσουμε.
Ενώ οι αποστολές θυρεών και μπρελόκ συνεχίζονται κανονικά, υπήρχαν παράπονα για τα μεταφορικά. Γνωρίζουμε πως το κόστος είναι ένα πάρα πολύ μικρό ποσό, το ίδιο και το βάρος της αποστολής του, οπότε θεωρητικά και τα έξοδα αποστολής να ήταν απειροελάχιστα. Δεν είμαστε όμως ταχυδρομική εταιρία και δεν κάνουμε εμείς τις χρεώσεις.
Ζητάμε συγνώμη λοιπόν για το μεγάλο κόστος των μεταφορικών και να σας πούμε πως σε όσους έχουν σταλεί οι αποστολές τους με Γενική Ταχυδρομική αν δεν έχουν παραλάβει ως τώρα, θα παραλάβετε τη Τρίτη.
Οι υπόλοιποι συνάδελφοι που έχουν κάνει της παραγγελίες τους να ξέρετε πως θα αποσταλούν την Τρίτη 27 Δεκεμβρίου με ΕΛΤΑ, οπότε να περιμένετε την παραλαβή τους μετά τις γιορτές (κατά πάσα πιθανότητα).

Όσον αναφορά τώρα τις χρεώσεις, να γνωρίζεται πως με Γενική Ταχυδρομική, ελάχιστη χρέωση μεταφοράς είναι τα 6€ ενώ με ΕΛΤΑ τα 4€.

Υπήρξαν συνάδελφοι που μας ζήτησαν ξύλινους θυρεούς, διαφορετικά σχέδια μπρελόκ, κονκάρδα στολής σε δέρμα, ακόμα και αυτοκόλλητα.
Ωραίες ιδέες όλες τους, αλλά δυστυχώς είμαστε σαν εσάς, ναυτικοί εν ενεργεία, δεν είμαστε κατάστημα  ούτε μπορούμε να παραγγείλουμε 1.000 τεμάχια για να μειώσουμε το κόστος τους και την τιμή τους με την ελπίδα να πουληθούν και βέβαια όλο αυτό δεν το κάνουμε για κάποιο κέρδος.
Ξεκινήσαμε με τον θυρεό του Εμπορικού Ναυτικού γιατί πραγματικά ήταν κάτι που έλειπε από τη ναυτιλία μας και τα μπρελόκ ήταν πάλι κάτι που μας το ζητήσατε εσείς.

Σας ευχαριστούμε λοιπόν για όλη αυτή την υποστήριξη σας και θα συνεχίσουμε ότι καλύτερο μπορούμε.

Οι Υποπλοίαρχοι
Α.Κ., Θ.Γ., Δ.Δ.
Ο Β’ Μηχανικός
Δ.Σ.

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

8.000 μέλη!!!

8.000 ναυτικοί, κακοποιά στοιχεία, γοργόνες και ζαργάνες ως μέλη!
80.000 προβολές του blog σε μόλις ένα χρόνο!
σας ευχαριστούμε που μας στηρίζεται και μας κάνετε να συνεχίσουμε!

 

 Αυτή η σελίδα και αυτό το blog είναι δικός σας. Οι δικές σας φωτογραφίες, η δική σας ενημέρωση προς όλους τους συναδέλφους.
Για αυτό λοιπόν η φωνή σας περιμένει να ακουστεί προς όλους μας μέσα από το blog μας με το δικό σας άρθρο (ανώνυμα ή επώνυμα).

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Έφτασαν τα μπρελόκ Εμπορικού Ναυτικού



Μόλις παραλάβαμε τα πολυπόθητα 120 μπρελόκ Εμπορικού Ναυτικού και από αύριο ξεκινάνε οι αποστολές.
Μπορούμε να πούμε πως μείναμε ικανοποιημένοι με την τελειότητα τους.
Ενώ οι παραγγελίες για μπρελόκ και θυρεούς συνεχίζονται ακόμα!


Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

έτοιμη η μακέτα του μπρελόκ

Έτοιμη η μακέτα του μπρελόκ Εμπορικού Ναυτικού και αφού μείναμε ικανοποιημένοι με το σχέδιο προχωράμε στην παραγωγή 100 τεμαχίων.

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Έρχονται και μπρελόκ Εμπορικό Ναυτικό



Όλοι μας έχουμε δει τα μπρελόκ του Πολεμικού Ναυτικού που πουλάνε στα μαγαζιά, αλλά Εμπορικού Ναυτικού όμως πουθενά!
Για αυτό το λόγο προχωρήσαμε στην παραγγελία δημιουργίας τους όπου θα διατεθούν από τη σελίδα μας.
Εντός των ημερών περιμένουμε το προσχέδιο από το κατάστημα και άμεσα θα προχωρήσουμε στην δημιουργία τους.
Ως αρχική εκτίμηση, υπολογίζεται το κόστος τους στα 6 με 7€ συν τα έξοδα αποστολής.
Νεώτερα άμεσα.
Εμπρός όψη

Πίσω όψη.
Φυσικά και το κείμενο θα είναι με αρχαιοελληνικούς χαρακτήρες

Η λαμαρίνα είχε τη δική της ιστορία: Δοκίμισα παντρεύτηκε μαϊμού


Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016

Λαμπρές εκδηλώσεις προς τιμήν του Άγιου Νικολάου από τις ΑΕΝ μας


Λαμπρές εκδηλώσεις προς τιμήν του Αγίου Νικολάου έγιναν χτες από πολλές ΑΕΝ μας.

ΑΕΝ Ασπροπύργου
Άγημα 120 ατόμων παρατάχτηκε έξω από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου στον Πειραιά μεταφέροντας και την εικόνα του Αγίου.

 


ΑΕΝ Οινουσσών
Με την τελετή υποδοχής των νέων σπουδαστών στη σχολή έγινε περιφορά της εικόνας του Αγίου ενώ για δεύτερη χρονιά φέτος ανοίχτηκε η 25 μέτρων ελληνική σημαία από τους σπουδαστές της σχολής.
Ενώ η σημαία με το σταυρό που φαίνεται στις φωτογραφίες και κοσμεί τη σχολή είναι από τη Σμύρνη. (σ.σ. θα παρακαλούσαμε όποιος γνωρίζει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ιστορία της σημαίας να μας το πει για να γίνει άρθρο).

 
 
 
 
 
 
 
 

ΑΕΝ Σύρου
Περίλαμπρος εορτασμός στη Σύρο, καθώς ο Άγιος Νικόλαος είναι πολιούχος του νησιού. Με τους σπουδαστές της ΑΕΝ να λαμβάνουν μέρος λιτανεία της αγίας Εικόνας και του τιμίου αποτμήματος των ιερών λειψάνων του Αγίου Νικολάου, κατά τη διάρκεια της οποίας αναπέμφθηκαν δεήσεις, στην Πλατεία Μιαούλη υπέρ των Ναυτιλλομένων και των στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις και στη θάλασσα εργαζομένων και στην Πλατεία Κανάρη, υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των πνιγέντων στη θάλασσα.
Έγινε επίσης ρίψη στεφάνων στη μνήμη των πνιγέντων ναυτικών.

 
 
 
 


ΑΕΝ Ηπείρου
Άγημα σπουδαστών έλαβε μέρος στις εκκλησίες του Αγίου Νικολάου στην Λευκάδα και την Πρέβεζα, ενώ τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου θα γίνει και η υποδοχή των νέων σπουδαστών στη σχολή.



Τι περισσότερο μπορεί να πει κανείς από ένα μεγάλο μπράβο και συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και αυριανούς συναδέλφους μας που ύψωσαν την Ελληνική σημαία και άξια φόρεσαν χτες ανήμερα του Αγίου Νικολάου τη στολή του εμπορικού μας ναυτικού.
Σας ευχαριστούμε για τις αξίες που δείχνεται και σας ευχόμαστε λοιπόν με την ίδια σοβαρότητα και σεβασμό που φέρατε χτες τη στολή, να φέρετε και πάντα στις ζωές σας.
Καλές θάλασσες και Άγιος Νικόλας πάντα στη πλώρη σας.


Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Περί προλήψεων ωρομίσθιων καθηγητών στο ΚΕΣΕΝ

Αγαπητά μου «κακοποιά στοιχεία», κατόπιν αιτήματος σας, σας παραθέσω τα στοιχεία με τα φετινά δρώμενα, αναφορικά με τις προλήψεις ωρομίσθιων καθηγητών στο ΚΕΣΕΝ:

21.06.2016 ανακοινώθηκε η προκήρυξη για 14 ωρομίσθιους καθηγητές στο ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων, ενώ νωρίτερα είχε ανακοινωθεί η τριμελής επιτροπή αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων και υπήρξε θύελλα αντιδράσεων καθώς στην επιτροπή ήταν και ο Διευθυντής του ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων παρά το γεγονός ότι αφενός μεν υποψήφιος -όπως κάθε χρονιά- θα ήταν ο αδερφός του, αφετέρου ο ίδιος κατέθετε σε Ε.Δ.Ε, η οποία είχε διαταχθεί από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το αποτέλεσμα της επιτροπής αξιολόγησης (που μέχρι σήμερα διίστανται οι απόψεις σχετικά με την τελική σύνθεση της) ήταν να απορριφθούν 16, από τις συνολικά 29 αιτήσεις που κατατέθηκαν, για λόγους όχι προσόντων αλλά υποτιθέμενων ασαφειών και ελλείψεων. Αποδεδειγμένα με επίσημα έγγραφα του υπουργείου όλες οι ακυρώσεις ήταν παράτυπες και εγώ θα πρόσθετα ότι σε κάποιες περιπτώσεις είχαν και οσμή παρανομίας.

Ακούω συνέχεια για ποιοτικότερη ναυτική εκπαίδευση, για ναυτοδασκάλους με προσόντα που πρέπει να υπάρχουν στις σχολές και φέτος (όπως και πέρυσι δηλαδή) απορρίφθηκαν δύο από τους καλύτερους κατά γενική ομολογία καθηγητές, ο κ. Μιγαδάκης και ο κ. Μανωλάκος: Πλοίαρχοι Α, με μεγάλη εμπειρία στη θάλασσα και στην εκπαίδευση και με πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια (έχουν δώσει εξετάσεις και έχουν κριθεί ικανοί να διδάσκουν) και οι δύο. Είχαν λοιπόν όλα τα προσόντα σύμφωνα με την προκήρυξη, αλλά και σύμφωνα με τις απαιτήσεις όλων σας.

ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ

Παρουσιάζει ενδιαφέρον να ερευνηθεί ποιοι Πλοίαρχοι προτιμήθηκαν έναντι αυτών (τα στοιχεία υπάρχουν από τα αναρτημένα δημοσίως αποτελέσματα).

Οι υπόλοιπες ειδικότητες, άργησαν πολύ, με αποκορύφωμα τους τεχνικούς και τους ιατρούς, γιατί είχαν ακυρώσει το σύνολο των υποψηφίων και μάλιστα για σκανδαλωδώς ανυπόστατους λόγους.

Οι προσλήψεις του γιατρού των τεχνικών και του ναυπηγού πραγματοποιήθηκαν τελικά 26.10.2016, δηλαδή δύο μήνες περίπου από την έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς.

Αυτό όμως που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εσάς είναι η μη πραγματοποίηση εμβόλιμων εξετάσεων για την ανανέωση του διπλώματος. Έχουν προταθεί και γραπτώς και προφορικώς αμέτρητες λύσεις, όμως συσσωρεύονται 150 άτομα σε μία αίθουσα την ίδια στιγμή, γνωρίζοντας ότι τα αποτελέσματα δεν μπορούν να δοθούν τμηματικά, αλλά θα πρέπει να εξεταστούν όλα και να παραδοθούν ταυτόχρονα. Γεγονός που σημαίνει μεγάλη καθυστέρηση και ταλαιπωρία για τους Πλοιάρχους.

Από 03.11.16 που άρχισα να κάνω μαθήματα φέτος στο ΚΕΣΕΝ και δεδομένου ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 2 εμβόλιμα σχολεία και 3 τα οποία ήταν κανονικά (ανεξάρτητα αν δε φαίνονται στο πρόγραμμα, ούτε στον πίνακα ανακοινώσεων της σχολής, μπορούν να το επιβεβαιώσουν περίπου 180 άτομα που έχουν συνολικά παρακολουθήσει ως σήμερα), θα μπορούσαν να είχαν έρθει σε εμβόλιμες ημερομηνίες (όπως έγινε και πέρυσι) οι Πλοίαρχοι οι οποίοι θέλουν ανανέωση του πιστοποιητικού και να λειτουργούσαν όλα όπως αρμόζει στο επάγγελμά σας: με αξιοπρέπεια. Την Κυριακή θα ήταν στη γραμματεία της σχολής, διορθωμένα όλα τα γραπτά και από Δευτέρα θα άρχιζε η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών.

Όμως για λόγους που ενδεχομένως να μπορώ να φανταστώ, αλλά που δεν θα ήθελα να συμβαίνουν, ταλαιπωρούνται οι Πλοίαρχοι καθώς περιμένουν για μήνες ολόκληρους, να δώσουν εξετάσεις και να πάρουν τα αποτελέσματα, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται τεχνηέντως λανθασμένες εντυπώσεις.

Ελπίζω να σας βοήθησα να δείτε την αλήθεια και να είναι αφορμή για να βελτιωθούν οι καταστάσεις στο ΚΕΣΕΝ.

Κλείνοντας να σας ενημερώσω ότι περιμένουμε το διορισμό ως μόνιμων (ΙΔΑΧ) του κύριου Αμαριώτη Στέφανου (Πλοιάρχου Α) στο ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων και του κυρίου Κωνσταντάρα (Μηχανικού Α) στο ΚΕΣΕΝ Μηχανικών. Έχει καθυστερήσει η πρόσληψη λόγω ενστάσεων (οι πληροφορίες λένε ανούσιων ενστάσεων). Ευχόμαστε όμως να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, γιατί η σοβαρότητα τους και η διάθεση τους θα βοηθήσει στην επίλυση πολλών προβλημάτων.

Επίσης με την καινούργια χρονιά αν και εφόσον το επιθυμείτε και αν και εφόσον έχει ολοκληρωθεί, θα σας έχω νεότερα για δικάστική υπόθεση η οποία είναι σε εξέλιξη και αφορά σε παράβαση καθήκοντος κατ εξακολούθηση, καθηγητή του ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων, που πιθανότατα να μπορέσει να μας εξηγήσει τα φαινομενικά ανεξήγητα.

Καλή συνέχεια στο έργο σας,
Ιατρός Μπακαλάκου Κωνσταντίνα.

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την υπερφορολόγηση των ναυτικών

Νέα ανακοίνωση με θέμα «το φορολογικό καθεστώς των ναυτεργατών» εξέδωσε η πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην οποία αναφέρει τα εξής:
«Ύστερα από τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ότι στα πλαίσια της δεύτερης αξιολόγησης από τους θεσμούς, τέθηκε το θέμα για το φορολογικό καθεστώς των ναυτεργατών, πράγμα που επιβεβαιώθηκε και από το προσχέδιο της Κυβέρνησης προς την Τρόικα, η Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα 29 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 09.00, και αφού εκτίμησε την όλη κατάσταση, αποφάσισε την πραγματοποίηση 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με έναρξη την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016 και από ώρα 06.00 μέχρι την 06.00 ώρα της Κυριακής 4 Δεκεμβρίου 2016 με προοπτική κλιμάκωσης.
Οι Έλληνες ναυτικοί, αντί να έχουν μηδενική φορολόγηση, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική οικονομία, έχουν ήδη υποστεί μέχρι σήμερα εξοντωτική αύξηση της φορολογίας του εισοδήματός τους. Και ενώ έπρεπε να αποκατασταθεί η άδικη αυτή μέχρι σήμερα φορολόγησή τους με το παραπάνω προσχέδιο προτείνεται η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος που τους διέπει και η φορολόγησή τους να γίνεται εφεξής σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4387/2016 δηλ. να φορολογείται το εισόδημα τους μέχρι και ποσοστό 45% στο οποίο ποσοστό αν προστεθεί και η ήδη καταβαλλόμενη ειδική εισφορά αλληλεγγύης η οποία αγγίζει το ποσοστό 10%, τότε όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, ο κλάδος των ναυτεργατών οδηγείται στην πλήρη εξαφάνιση του αφού το μισό και πλέον του εισοδήματός του θα εισπράτεται προκαταβολικά από το Κράτος.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά οι αρμόδιοι παρά τις κατ’ επανάληψη δεσμεύσεις τους περί του αντιθέτου, «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι», αγνόησαν όλα τα ανωτέρω και ελαφρά τη καρδία προτείνουν και εισηγούνται τα όσα πιο πάνω προτείνουν.
Και τίθεται ένα σκληρό ερώτημα : «ποίοι άλλοι εργαζόμενοι της Χώρας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ενώσεως εργάζονται με τις ιδιαίτερα σκληρές και ανθυγιεινές συνθήκες του επαγγέλματός τους παλεύοντας με τα κύματα 24 ώρες το 24ωρο και φορολογούνται τόσο «ληστρικά» με ποσοστό πάνω από 50%»;
Η Διοίκηση της ΠΝΟ θεωρεί την άνω πρόταση ως αιτία πολέμου και προειδοποιεί την Κυβέρνηση και τους αρμοδίους ότι ο αγώνας θα είναι συνεχής και αδιάλειπτος.
Η ΠΝΟ έχει τονίσει επανειλημμένως, και το τονίζει για άλλη μια φορά και σήμερα, ότι η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η μείωση των επικουρικών μας συντάξεων, ο επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων μας με σαφή μείωση τους, η άλωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ταμείων μας η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου, oι επιχειρούμενες νέες ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις, στις ομαδικές απολύσεις, στο δικαίωμα  της απεργίας, στον συνδικαλιστικό νόμο κλπ και κυρίως η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των Υπευθύνων και του Κράτους, δεν μπορούν  να μείνουν αναπάντητα.
Και σαν να μην αρκούσαν όλα τα παραπάνω έρχεται νυν και το τελειωτικό κτύπημα με την προτεινόμενη υπερφορολόγηση των ναυτικών, αντί μηδενισμού της.
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας καλεί όλους τους συναδέλφους, εν ενεργεία και συνταξιούχους να συσπειρωθούν και να συστρτατευθούν στον κοινό αγώνα για την απόκρουση των πρωτοφανών, ανάλγητων, εξοντωτικών αντεργατικών μέτρων, τα οποία βάζουν ταφόπλακα στο ναυτικό επάγγελμα και στην υπόσταση του κλάδου.
Η ενεργός συμμετοχή όλων στην απεργιακή κινητοποίηση και η ανταπόκριση στο κάλεσμα της ΠΝΟ είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένη και αναγκαία».

πηγή: Ναυτικά χρονικά

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

καταργούν και το ειδικό καθεστώς φορολόγησης των ναυτικών!


Θυσία στο βωμό προστασίας των προνοιακών επιδομάτων ετοιμάζεται να γίνει το ειδικό φορολογικό καθεστώς των ναυτικών. Προκειμένου να μην προχωρήσει σε περικοπές των προνοιακών επιδομάτων το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης κατέθεσε, ως αντιπρόταση, περικοπές τεσσάρων φοροαπαλλαγών, συνολικού ύψους 180 εκ. ευρώ. Οι περικοπές αναμένεται να οριστικοποιηθούν στην αυριανή τηλεδιάσκεψη η οποία θα γίνει μεταξύ των θεσμών και του οικονομικού επιτελείου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής» οι φοροαπαλλαγές που θα κοπούν είναι το  επίδομα θέρμανσης, οι ιατρικές δαπάνες, η ειδική φορολόγηση των ναυτικών και ο μειωμένος κατά 1,5% μηνιαίος παρακρατούμενος φόρος μισθωτών υπηρεσιών.
Η ειδική φορολόγηση των ναυτικών αφορά 27.318 άτομα και κοστίζει 91,2 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο. «Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες οι ναυτικοί θα ενταχθούν στην ενιαία φορολογική κλίμακα. Κι επειδή τα εισοδήματα τους είναι μεγάλα, θα πέσει βαρύτατος ο φορολογικός πέλεκυς», εκτιμά η φοροτεχνικός Αν. Χρυσούλη.

«Ο Θεός και η ψυχή τους. Κανένας πια δεν μπορεί να υπολογίσει σε ποιο ύψος θα φτάνει η απόδοση φόρου των ναυτικών. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα οργανωμένο σχέδιο αφελληνισμού του στόλου», είναι η πρώτη αντίδραση του κ. Μιχ. Ατσίπαπα. Ο ίδιος εκτιμά ότι το χτύπημα στον κλάδο είναι τεράστιο και δεν κατανοεί πως είναι δυνατόν η αντίδραση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να είναι τόσο επιδερμική.

πηγή: http://www.politischios.gr/

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΕΕΕ Vs ΠΕΠΕΝ για τους μισθούς των Ελλήνων ναυτικών

Είναι «ακριβοί» οι Έλληνες ναυτικοί; Πρέπει να συμπιέσουν τους μισθούς τους, ώστε να τονωθεί η απασχόληση; Πόσο επηρεάζει η κρίση που διέπει τις ναυλαγορές;
Οξύνθηκε, την περασμένη εβδομάδα, η αντιπαράθεση μεταξύ του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη και του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνη Νταλακογεώργου.
Αφορμή στάθηκε ραδιοφωνική συνέντευξη του προέδρου της ΕΕΕ, στην οποία κατηγόρησε την ΠΕΝΕΝ ότι αποτελεί το «μοναδικό εμπόδιο για την προσέλκυση 200.000 ανέργων και νέων ανθρώπων να εργαστούν στην ποντοπόρο ναυτιλία», σημειώνοντας ότι, με την ΠΝΟ και τα σωματεία των Αξιωματικών, οι σχετικές διαπραγματεύσεις κινούνται σε καλύτερο επίπεδο.
Οι αιτιάσεις του κ. Βενιάμη προκάλεσαν την αντίδραση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ, ο οποίος, αφού πρώτα υποστήριξε ότι ένας μέσος μισθός Ελληνα ναύτη στην ποντοπόρο ναυτιλία, με 120 ώρες υπερωριακή εργασία και υπολογίζοντας όλες τις πάγιες και σταθερές αποδοχές, σύμφωνα με την ΣΣΕ, ανέρχεται στα 2.300 - 2.500 ευρώ τον μήνα, υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ  «βάζει όρους κατάργησης των ΣΣΕ και αμοιβής των Ελλήνων, με όρους, μισθών και εργασιακών σχέσεων αντίστοιχων του Πακιστάν, της Ουκρανίας, των Φιλιππίνων».
Η αντιπαράθεση ΕΕΕ – ΠΕΝΕΝ χαρακτηρίστηκε, από ναυτιλιακούς αναλυτές, οξεία, καθώς επί υπουργίας Θ. Δρίτσα, στο υπ. Ναυτιλίας, είχε διαφανεί προοπτική επίτευξης μιας μέσης λύσης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΕ ζητά την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας (ΙΤF) και στους Έλληνες ναυτικούς. 

Πηγή:http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/15929-th-veniamis-vs-an-dalakogeorgos-gia-tous-misthoys-ton-ellinon-naftikon.html

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Η λαμαρίνα είχε τη δική της ιστορία: Αν δεν υπήρχε η εμπορική ναυτιλία


Η προσφορα και η απαξίωση του Ελληνικού ΕΝ


Προς:Σύλλογο Ναυτικών και Λοιπών Κακοποιών Στοιχείων,
Συναδέλφους Ναυτικούς

Αγαπητοί-ές Κύριοι-ίες,



Με την παρούσα θα ήθελα κι εγώ από την πλευρά μου να εκφράσω τον αποτριοπιασμό μου ενάντια σε όσα γίνονται τα τελευταία χρόνια σχετικά με το επάγγελμά μας. Παρατηρούμε όλοι μας μια απαξίωση η οποία προέρχεται από τους εκάστοτε κυβερνόντες, τους εργοδότες μας ( εφοπλιστές-πλοιοκτήτες) καθώς επίσης και από εμάς τους ίδιους, δυστυχώς. Προσωπικά είναι αδιανόητο για την πατρίδα μας να λέμε πως είμαστε η πρώτη χώρα στη ναυτιλία παγκοσμίως και ταυτόχρονα να μην υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές ώστε να υποστηρίξουν την εκπαίδευσή μας.
Γνωρίζουμε όλοι μας πως ορισμένοι εκ των ''πατριωτών'', κατά τα άλλα, εφοπλιστές-πλοιοκτήτες υποστηρίζουν με το να δημιουργούν σε άλλες χώρες βλ. Φιλιππίνες αντίστοιχες σχολές Εμπορικού Ναυτικού. Θα ήταν πιο πρέπον ως πατριωτικό καθήκον να υποστηρίζουν τις εγχώριες σχολές. Οι οποίες με την σωστή υποδομή δεν θα είχαν να ζηλέψουν τίποτα από τις άλλες. Είμαστε η μοναδική χώρα που σε τεχνογνωσία είμαστε παρασάγγας πίσω σε σύγκριση με άλλες και αυτό που μας κρατάει είναι το τσαγανό, το φιλότιμο και η οξυδέρκεια που μας χαρακτηρίζει ως λαό, μέσα στα καράβια. Στα εκπαιδευτικά ταξίδια μαθαίνουμε ότι υποτίθεται πως θα είχαμε μάθει στις σχολές σχετικά με τα μέσα τελευταίας τεχνολογίας. Σε αντίθεση με τους ξένους που έρχονται καλύτερα προετοιμασμένοι. Είναι το λιγότερο αδιανόητο μια ναυτική χώρα σαν την Ελλάδα μας και με ιστορία στη ναυτιλία 4,500 ετών ίσως και περισσότερο, να βρισκόμαστε σε αυτό το τέλμα.

Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο είναι η κατάντια των σχολών τόσο με το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και με τους νεοεισαχθέντες. Σημειωτέον πως αποφοίτησα από την ΑΕΝ/Π/ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ το 2004 και σύμφωνα με τους καθηγητές με τους οποίους έχω επαφή ακόμα και σήμερα να λένε πως έτος σαν το δικό μου δεν ξανά υπήρξε από τότε.
Δεν προσβάλω κανέναν. Απλά εκτός όλων των άλλων παρατηρείται και το επίπεδο των σπουδαστών κι όχι σε αποδοτικό των μαθημάτων αλλά σε γενικότερης παιδείας. Απλά μέσα στον κυκεώνα που ζούμε, όλοι κοιτάζουμε τα λεφτά που λαμβάνει ένας ναυτικός.
Είναι πλέον κατανοητό πως οι κυβερνόντες δεν έχουν ψηφοθηρικούς λόγους από εμάς ώστε να επαναφέρουν το επάγγελμα αυτό στην θέση που του αξίζει. Σε αυτό φταίνε τα σωματεία που υποτίθεται πως υπερασπίζουν τα δικαιώματά μας.

Ένα άλλο κεφάλαιο που θέλω να αναφερθώ είναι η ενδυμασία και πιο ειδικότερα με την στολή. Θεωρώ πως θα έπρεπε να φοράμε την ένδοξη στολή στις σχολές, στις επετείους. Μπορεί ορισμένοι να πουν πως δεν είμαστε Στρατιωτικοί αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε πως το Εμπορικό Ναυτικό είναι το 4ο όπλο σε περίπτωση πολέμου. Το οποίο μάλιστα σύμφωνα με καταγραφές στον πόλεμο του 1940-1944 είχε πολλές θυσίες. Ενημερωτικά και μόνο αναφέρω τα εξής:Νεκροί:2.500,απωλέσθηκε το 75% του στόλου μας την ίδια στιγμή η Μεγάλη Βρετανία απώλεσε μόλις το 28%.Απωλέσθηκαν περι τα 551 πετρελαιοφόρα ήτοι το 66% της κατηγορίας αυτής. Και βέβαια για 75 χρόνια περίπου κανένας δεν είχε την θέληση να τιμήσει το Εμπορικό Ναυτικό μιας και στις Εθνικές επετείους δεν αναφερόταν για την προσφορά του Εμπορικού Ναυτικού. Κανένας δεν είχε την στοιχειώδη απόφαση ώστε στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη να χαραχθούν τα μέρη που χάθηκαν τόσες ψυχές με ιδανικά. Με το να φοράμε την στολή εκτός του ότι αναπτερώνεται το ηθικό μας ταυτόχρονα τιμούμε και τους προγόνους μας.

Επίσης, όλοι μας γνωρίζουμε πως οι Ακαδημίες (ανωτατοποιήθηκαν) βρίσκονται σε ένα επίπεδο μεταξύ Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Με απόφαση του Υ.Ε.Ν. το 2005.Ενώ μέχρι και τότε θεωρείτο ως Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για να θεωρείσαι απόφοιτος Α.Ε.Ι. Θα πρέπει να φτάσεις στον καταληκτικό βαθμό, του Πλοιάρχου Α', ώστε να θεωρείται το
πτυχίο σου ισάξιο των Α.Ε.Ι. .Η απόλυτη απαξίωση. Άραγε πόσα συμφέροντα κρύβονται πίσω από όλα αυτά;
Πιστεύω ακράδαντα πως δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα τόσο από τις Στρατιωτικές Σχολές όσο και από τις ανταγωνιζόμενες σχολές του εξωτερικού. Πιστεύω στον Έλληνα ναυτικό.
Θα ήθελα να επισημάνω πως όσοι από εμάς υπάρχουν ως υγιείς μονάδες στον χώρο αυτό να προσπαθήσουμε, ο καθένας από το μετερίζι του και όπως μπορεί, να αναδείξουμε τα κάλλη, την αίγλη, την τιμιότητα που διακρίνει αυτό το επάγγελμα μακριά από κομματικά συμφέροντα.
Οφείλουμε στον εαυτό μας αλλά πρωτίστως στους ένδοξους προγόνους μας να το επαναφέρουμε στην θέση που του αρμόζει.
'' Η θάλασσα μπορεί να αρρωσταίνει αλλά ποτέ της δεν θα πεθάνει'' , είχε πεί ένας μεγάλος της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας.
'' Ερετήν χρήναι πρώτα γενέσθαι πριν πηδαλίοις επιχειρείν '' , είχε πεί κι ένας άλλος μεγάλος ποιητής της αρχαιότητας.

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τους δημιουργούς της σελίδας ''ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΚΑΚΟΠΟΙΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ΄΄ για τον χώρο που μου έδωσαν ώστε να δημοσιευτεί αυτή μου η επιστολή, καθώς και να τους συγχαρώ για την προσπάθεια που καταβάλουν.
Στους δε συναδέλφους μου που είναι εν ενεργεία να ευχηθώ καλά ταξίδια ήρεμες και γαλήνιες θάλασσες με καλές επιστροφές στις οικογένειές τους. Στους δε συνταξιούχους καλοφάγωτα τα πολλά λεφτά που έβγαλαν τόσα χρόνια κάνοντας διακοπές επάνω στην λαμαρίνα.
Οι Άγιοι Νικόλαος και Άγιος Σπυρίδωνας να είναι μαζί μας πάντοτε!
Σας ευχαριστώ και πάλι,
 



Υποπλοίαρχος ΕΝ
Σπυρίδων Παν.Τεσσέρης
 Απόφοιτος ΑΕΝ/Π/ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ 2004